Verticale karteling van alle beeld op een Philips TV

Hallo,

Wat zou er aan de hand kunnen zijn met een Philips Televisie (4:3) waar alles licht karteld vertikaal. Dit is ook zo bij de scart input, dus aan de tuner ligt het niet. TV is een jaar of 5/6 oud ofzo

Iemand enig idee ?

Is het een bekend probleem ?

Alvast bedankt, Ron

Reply to
Ron van Zijl

Bij een willekeurige TV kan dit aan de afvlakking van de voeding liggen.

Bij een model TV in het bijzonder is het mogelijk hier specifieker over te worden. Voor algemene informatie kan ik

van harte aanbevelen.

"Ron van Zijl" avait énoncé :

Met de type van uw tv zouden wij misschien meer kunnen vertellen.

5/6 j oud zegt niet genoeg. Een idee hoeveel modellen er zijn? Groetjes in afwachting :-)
--
mailto: alain . beguin @ tiscali . (+Belgium Country Code)
remove spaces/pas d'espaces/geen spaties

En daarbij komt dat ik bij deze symptomen moet denken aan een 2B of een CP110, en die zijn allebei geen 5 of 6 jaar oud. Ik heb zojuist van mijn onderhoudsmonteur gehoord dat mijn glazen bol definitief troebel geslagen is, en ik zal moeten sparen voor een nieuwe. Voordat ik het geld heb, zijn we wel weer even verder ;-)

" snipped-for-privacy@panic.xx.tudelft.nl" a exprimé avec précision :

:D :D

Bij de "recente" chassis ik denk ofwel de A8 ofwel de EM2.1 bestaat deze fout, tijdens de eerste dertig seconden nà het opzetten. Daarna alles goed en dat is ergens een ic'tje maar ik zou het moeten opzoeken. Waarsch is zijn tv ouder...

--
mailto: alain . beguin @ tiscali . (+Belgium Country Code)
remove spaces/pas d'espaces/geen spaties
Newsreader: MesNews http://mesnews.no-ip.com
Reply to
Alain Beguin

Misschien moet je hem eens aan de beeldbuis-regenerator hangen :) K

Reply to
Kelly De Koninck

"Kelly De Koninck" schreef in bericht news:bqvtbe$26kmp6$ snipped-for-privacy@ID-112066.news.uni-berlin.de...

FF in de magnetron plaatsen en instralen.

Groeten PP

Reply to
eddumweer

Hebben jullie het nu over Maartens glazen bol of over de vraagsteller?

-- Peter van Merkerk peter.van.merkerk(at)dse.nl

Reply to
Peter van Merkerk

"Peter van Merkerk" a écrit/schreef/wrote le/op/on 7/12/2003 :

De vraagsteller, natuurlijk :D

--
Alain Beguin
mailto: http://cerbermail.com/?XiEiqwImaa
Newsreader: MesNews http://mesnews.no-ip.com
Reply to
Alain Beguin

Fijn hoor mij ff in de magnetron plaatsen :O)

Het type is 25CE6570

Klein inschattingsfoutje hij is volgens de diverse stickers binnenin uit '91 (slik dat ding staat al een jaar of 5 op zolder)

gr. Ron

"Alain Beguin" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@privacy.net...

Reply to
Ron van Zijl

"Ron van Zijl" a écrit/schreef/wrote le/op/on 7/12/2003 :

Wij zijn zo'n lieverdjes... :D

Peter, vervang elco 2633 van 100µF ik denk 40V waarde vervang C 2670 ook een elco 22µF/250V(?) Ik denk zelfs dat er twee naast elkaar steken, vervang ze dan alle twee en de zaak zal gefikst zijn. Klassieke fout in deze chassis CP110.

Groetjes,

Alain

--

"Alain Beguin" a écrit/schreef/wrote le/op/on 7/12/2003 :

't Moest natuurlijk "Ron" zijn :-)

--
Alain Beguin
mailto: http://cerbermail.com/?XiEiqwImaa
Newsreader: MesNews http://mesnews.no-ip.com
Reply to
Alain Beguin

Hoi Ron,

Dat is volgens mij inderdaad een CP110, vervang in ieder geval beide

22uF/250V elko's van de 141V even, en de 0.47uF/160V elko naast de 0.39uF MKT condensator (de laatste lekt bijna altijd, zet er maar een 0.47/250 MKT in ofzo (doe ik altijd), mogelijk is het dan al weg, maar verstandiger is gewoon om alle elko's in de voeding en rond de lijntrafo/afbuiging te vernieuwen (een stuk of 10-12 totaal), dan kan ie nag jaren mee als de beeldbuis nog mooi is).

groeten van Bart

PS: Vervang ook even de 100uF/10V elko onder het schuifbare alu-huisje rond de IR ontvanger, als die slecht is reageert ie slecht op de AB/ moet je die binnen een paar m. houden. En bekijk/meet de backup akku, als ie lang uitgestaan heeft zal ie vrijwel zeker stuk zijn (mag je gewoon door twee NiCd penlites in serie met kabeltje, wel degelijk op de bodemplaat oid. gemonteerd natuurlijk, vervangen, zorg wel dat je niet van die "high capacity" dingen neemt (hebben soms een te hoge lekstroom/zelfontlading) en dat het echt NiCd is (en dat je ze even met een losse batterijlader al even volgegooid hebt), laatst had ik 700mAh die prima konden, maar bepaalde 1100mAh's kreeg ik niet eens met de (langzaam)lader vol en kunnen in zo'n TV dan ook wel eens problemen geven).

Reply to
Bart Jorritsma

Dat is inderdaad een CP110 chassis (zou m'n glazen bol het misschien nog een beetje doen?), de eerste verdachten zijn dan C2670 en C2671 van 22u

250V in de +140V voedingslijn. Reken er na 5 jaar stilstaan ook op de het NiCD accu'tje van 2,4V 110mAh aan de voorzijde van het chassis defect kan zijn en het toestel daardoor zijn zenders en instellingen niet of niet zo lang vasthoudt.