Sansui AU-D101.

Hallo,

Ik heb een versterker, de Sansui AU-D101, en die is kapot gegaan. Maar wat is er aan de hand ? Als ik de stekker in het stopcontact heb gedaan en de power toets indruk dan springt de zekering in de voeding van de versterker er meteen met een flinke flits uit. Er zit dus ergens kortsluiting in de versterker. Deze fout is zomaar een keer op gaan treden; ik heb ervoor niets in de versterker verandert of zo. Ik zelf denk dat misschien de gelijkrichter kapot is gegaan en dat daarom die zekering er steeds uitklapt. Het lijkt mij niet dat er een powertor in de eindtrap kapot is die deze kortsluiting veroorzaakt, maar natuurlijk weet ik dat niet zeker omdat ik geen professional ben. Wie kan mij raad geven omtrent de oorzaak van deze fout in de versterker ? Bijvoorbaat mijn hartelijke dank.

Groeten, Robbie.

Reply to
Robbespjèr

Een powertor lijkt me waarschijnlijker; ik heb eigenlijk nog nooit een defecte gelijkrichter in een versterker gevonden. K

Reply to
Kelly De Koninck