samsung digitenne mankement

dag,

weet iemand hier wat het mankement cq fabrieksfout is wat bij de samsung digitenne onvangers optreed slechts uit interesse maar ik zie overal advertenties staan voor reparatie voor 15 - 20 euro dat moet dus een componentje zijn wat vervangen moet worden

Reply to
kees6238

twee elcos 10/1000 zijn doorgeslagen en moeten vervangen worden door twee zwaardere 16/1000 heb er inmiddels ruim 350 met succes gerepareerd inmiddels is dit een beetje verleden tijd geworden bv jan en feb bij elkaar

3 stuks gerepareerd voorheen ongeveer 5-8 per week Samsung levert dit model niet meer

--

Met Vriendelijke Groet Simon Offerman Voorzitter Dutch American Van Club

Deze e-mail is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Indien u deze e-mail abusievelijk heeft ontvangen, breng ons dan op de hoogte en vernietig het originele bericht. Wij zijn niet verantwoordelijk en wijzen iedere aansprakelijkheid af voor en/of in verband met alle gevolgen en/of schade van een onjuiste, onvolledige en ontijdige verzending en ontvangst van de inhoud van deze e-mail. Wij zijn ook niet aansprakelijk voor de eventuele aanwezigheid van virussen.

"kees6238" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Reply to
sjjo

"kees6238" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Ik heb er pas twee gerepareerd. In de voeding zitten twee elco's van 1000uf. Het vervangen van de elco van de 3.3volt kant was genoeg om hem weer tot leven te brengen. Misschien is het beter om ze alle twee te vervangen. Als je een klein beetje handig bent kan je dat best zelf doen.

SFC

Reply to
SFC

bedankt voor snelle reactie, elco's weer dus he !

heb je toevallig nog een twintuner in de aanbieding ?

Reply to
kees6238

nee. btw deze hebben dat probleem niet ipv een twin kan je beter een hd recorder nemen voor digitenne

--

[...]

Meestal is er 1 elco stuk (1000u meen ik uit mn hoofd), maar het is een goede gewoonte om er dan meteen een paar te vervangen op kritieke plaatsen. 15 euro is dan aan de goedkope kant.

Correctie: hun ESR is opgelopen. Dat is niet hetzelfde als doorslaan.

Netjes!

Maar wel heel veel ander spul met slechte elco's... Dus gelukkig blijft er voor ons werk aan de winkel :-)

"sjjo" schreef in bericht news:49a91951$0$194$ snipped-for-privacy@news.xsall.nl...

...of beter: helemaal afzien van digitenne (hooguit 1.8 Mbit/sec) en overstappen op kabel (UPC: minstens 8 Mbit/sec), of vind je prijs belangrijker dan kwaliteit?

Reply to
HenlvL

Het verschil zie je toch niet tenzij je met je neus op de beeldbuis zit. Dus waarom meer betalen?

--
Failure does not prove something is impossible, failure simply
indicates you are not using the right tools...

Dan wordt het tijd voor een bezoek aan de oogarts of opticien. Of voor een ander toestel.

Op Sat, 28 Feb 2009 20:24:37 +0100, schreef Piet Beertema het volgende.

Eens, ik zie regelmatig digitenne bij mensen, maar ben dan toch weer blij dat ik het veel betere analoge beeld van UPC bij mij thuis kan zien, wel op een ouderwetse CRT, want op een LCD vind ik het matig, ziet er wasachtig uit.

groetjes Henk

--
#Laat altijd staan op wie en wat je reageert, en antwoord
altijd onderaan waarbij je het overbodige knipt.#

Volgens mij is die discussie al eens geweest, maar bij beeldformaten vanaf

51cm is het verschil overduidelijk, bij kleinere formaten inderdaad alleen van dichtbij en voor de kenner. Bij formaten vanaf een centimeter of 100 kan het nooit meer goedkomen en blijft het huilen met de pet op (tenzij bovennormale kijkafstand, zoals in zalen).

Volgens jou komt een wassen neus dus voortreffelijk tot zijn recht op een LCD. :-)

Op Sat, 28 Feb 2009 20:51:45 +0100, schreef Piet Beertema het volgende.

Yep, en als ik wassenbeelden wil zien dan ga ik wel naar Madame Tussauds, maar niet op mijn TV ;-)

groetjes Henk

--
[...]

We hebben een vrij groot ontilbaar CRT breedbeeld bakbeest en aan mijn ogen/bril mankeert niets. Ik kijk TV om TV te kijken en niet om een natte plek te krijgen van een scherper of minder scherp beeld. Je ogen hebben een beperkte resolutie en je hersenen zijn uitstekende 'image enhancers'. Hoe groter de afstand hoe minder detail je kunt waarnemen. Je kunt het beeld zo scherp maken als je wilt maar als je er een paar meter vandaan zit, dan zijn de fysieke grenzen van het oog de beperkende faktor en niet het beeld. Maar goed, laat je vooral opgeilen en financieel leegzuigen door UPC, blue ray, etc.

--
Failure does not prove something is impossible, failure simply
indicates you are not using the right tools...
                     "If it doesn't fit, use a bigger hammer!"
Nico Coesel

Je bent duidelijk aan meer toe dan alleen een oogarts.

Ik zal de laatste zijn om aan de dingen die jij daar noemt mee te doen maar digitenne is echt slecht. Heb zelf een schotel (en een grote breedbeeld-CRT) en daarop zitten ook zenders met erg lage bitrates. En dat zie je dus echt wel heel goed. Als jij dat niet ziet, mankeer er misschien niets aan je ogen/bril maar passen ze gewoon niet meer zo goed bij elkaar. Vooral als je snelle bewegingen hebt, krijg je blokjesvorming en als je iets kijkt wat van een niet zo goede bron komt (ik kijk b.v. graag Tatort en daarvan komen er ook wel oudere, m.n. de Schimanski's uit de jaren 80 zijn niet bepaald goed meer) dus met veel ruis in beeld, dan heb je verhoudingsgewijs ook een hogere bitrate nodig om dat nog een beetje fatsoenlijk te encoden (immers, ook al die ruis is voor de encoder ook beeldinformatie).

Ik zeg niet dat je je er niet bij neer kunt leggen maar om te gaan zeggen "Het verschil zie je toch niet tenzij je met je neus op de beeldbuis zit. " dat is echt onzin.

Groetjes, Rene

Reply to
Rene

Dan toch maar naar de oogarts, want ik laat me zeker niet opgeilen en leegzuigen. Integendeel, ik was analoge ontvangst via ether en kabel gewend toen ik voor het eerst die pleurisbende van de KPN onder ogen kreeg. Eerst dacht ik dat het toestel (25 jaar oude 37cm portable notabene!) waar ik de boel op aansloot zijn beste dagen gehad had, maar dat bleek niet zo te zijn.

Vrij groot zal in jouw geval 66 of 76 cm zijn (28 of 32 inch ook wel genoemd), en je zal er op ruime huiskamerafstand vandaan zitten.

Ik heb het al eerder gezegd: hier in de regio ben ik blij met digitenne, want dat analoge prutsbeeld van UPC is niet goed te krijgen. Al hang je de duurste TV rechtstreeks op de kabel van UPC, het blijft slecht beeld.

Reply to
Dirk

inderdaad, daar zeg je zo wat, een HD opnemer staat ook nog op m'n verlanglijstje zijn er nog meer HD-rec. met ingebouwde digitenne ontvanger dan die eene vd kpn ?

ik kan er niet achter komen of die van de kpb een netwerk of usb aansluiting heeft, om filmpjes er van af of naar toe te kopieren

of -heel eventueel- is het mogelijk om de HD er uit te halen en die aan een computer te hangen ja dat kan natuurlijk, maar is het formaat ook leesbaar dan ?

Reply to
kees6238