s-video aansluitingspunten

Ik ben op zoek naar een 5 of 6 inch lcd beeldschermpje.

Nu zag ik onlangs een goedkope portable DVD-speler van het merk "HC" waar

2 lcd schermen bijgeleverd worden. Beide schermen worden ieder afzonderlijk met een stekkerbinding aan de DVD-speler gekoppeld met een 6 pins S-video plug. Hieruit mag je de conclusie trekken dat beide schermen hun werkspanning ontvangen via de kabel die uit de speler komt. Beeldinstellingen worden allemaal geregeld op het front van de schermen. Met andere woorden: Ik zou deze lcd-schermen dus feitelijk kunnen gebruiken t.b.v. andere toepassingen mits ik de juiste aansluitingen weet van video, audio,werkspanning etc. Ik zag dat de s-video stekker een 6 pins aansluiting had.

Heeft iemand enig idee of er kant en klare S-video 6 pins aansluitsnoeren naar Tulp bestaan

Frederieke

"Frederieke" schreef in bericht news:dh1pv1$s78$ snipped-for-privacy@news5.zwoll.ov.home.nl...

afzonderlijk

gebruiken

Standaard S-video is 4 pins en heeft 2 gescheiden signalen. Tulp heeft één gecombineerd signaal. Ik meende dan je van een s-video uitgang wel zondermeer naar tulp kon maar omgekeerd niet?

Gerbrand

Reply to
Integra

"Integra" schreef in bericht news:dh20o7$rrn$ snipped-for-privacy@news2.zwoll.ov.home.nl...

Omdat zoals je verteld de Standaard S-video 4 pins heeft, zou je kunnen veronderstellen dat de 6 pins steker (2 meer) de aansluitpunten zijn waarlangs de spanning loopt van het lcdl-belichtingsgedeelte. F

Reply to
Frederieke

S-video heeft 4 pootjes plus een kunstbeen.

Mogelijk.

Audio? Zitten er speakers in die schermpjes? Dan wordt het dringen om de toewijzing van die 6 contacten... Ik maak me echter sterk dat er geen sprake is van een video-aansluiting, maar van een of andere vorm van digitale aansluiting. Als het alleen om video gaat heb je dan aan 6 contacten genoeg: R, G, B, H-sync, V-sync, ground. Gebruik je de afscherming/bus als common ground (niet aan te bevelen), dan hou je 1 contact over voor audio.

Ho! Met een 6-pool minidin steker. Wie garandeert je dat het signaal op die dingen 'S-video' is? Met evenveel recht kun je veronderstellen, dat die beeldschermen als aanraakscherm voor een Apple gebruikt kunnen worden. (Ze hebben net zo'n stekertje als een Apple keyboard :-)

De enige manier om er achter te komen is, om te meten wat er daadwerkelijk voor signaal op die stekertjes staat. (En kijk dan niet gek van op, dat er wellicht helemaal geen analoge video aan te pas komt :-)

--
met vriendelijke groet,
Gerard Bok