Gezocht: losse composite-video TFT-schermpjes

Hallo,

Een kennis van me is bezig een kleine videostudio in te richten. Hierbij
horen natuurlijk ook enkele monitorschermen om te zien wat je doet en wat
er op de verschillende camera's binnenkomt.
Vanwege vooral de ruimte zouden kleine, platte TFT-schermen zeer gewenst
zijn, van het formaat dat ook voor portable DVD-spelers wordt gebruikt,
dus iets van 7 inch ofzo.

Ondanks goed zoeken kan ik echter niets te vinden wat enigszins betaalbaar
is - ik stuit telkens weer op VGA-schermen of grote (en dure) TV-schermen.

Weet iemand of er kleine, losse TFT-schermen te koop zijn met S-VHS en/of
composite-video-ingang?

Bij voorbaat dank.

Richard Rasker

--
Linetec Translation and Technology Services

http://www.linetec.nl /

Re: Gezocht: losse composite-video TFT-schermpjes
On Tue, 23 Aug 2005 20:11:32 +0200, Richard Rasker

Richard,
Heb er voor de vakantie een gekocht, 7 inch, composiet-ingang, 12
volt, ca. 25mm dik met bevestigingsmogelijkheid. Heb ik 125 euro voor
betaald.
Als dat is wat je zoekt, kan ik nakijken bij wie ik het gekocht heb.
Grtz.

Re: Gezocht: losse composite-video TFT-schermpjes

[knip]

Mnou, als je de naam van de leverancier zou willen opzoeken, graag!

Richard Rasker

--
Linetec Translation and Technology Services

http://www.linetec.nl /

Re: Gezocht: losse composite-video TFT-schermpjes
S-VHS en/of
voor
heb.
Hoi Richard,

Als je het groter en toch voor een redelijke prijs zoekt, elke
willekeurige PC TFT is voor plm. 150 euro te voorzien van een NEOVO tv
tuner composiet of S video in VGA uit.

Je kan hem ook op de PC laten zitten zelfs het ding voorziet ook in
VGA in vanaf de PC (en je kan er ook antenne signaal op zetten en TV
kijken)

--
Vriendelijke groeten,

Wim de Lange

Re: Gezocht: losse composite-video TFT-schermpjes
On Tue, 23 Aug 2005 20:37:46 +0200, Richard Rasker

Ik heb geen factuur meer, moet even nadenken. Ik heb ze gevonden via
e-bay; afgehaald ergens in de buurt van utrecht bij iemand die in zijn
kantoor-aan-huis onder andere ook postzegels of postzegelalbums
verkocht.
Kan ik mailen naar linetec.nl als ik een helder moment heb??

Re: Gezocht: losse composite-video TFT-schermpjes

Ja hoor, dat is mijn domein. Zet alleen even iets van info of mijn
achternaam voor de @, maar niet spamtrap - maar dat had je vast al
begrepen. In ieder geval al dank voor het reageren en het denkwerk :-)

Richard Rasker

--
Linetec Translation and Technology Services

http://www.linetec.nl /

Re: Gezocht: losse composite-video TFT-schermpjes
On Wed, 24 Aug 2005 21:11:23 +0200, Richard Rasker

Helder moment gehad, heb het gevonden:
Hij heet Bambach, je vindt hem op ebay bij postzegels. Heeft een
ebay-winkel, waar ook nu weer dergelijke spullen staan. Als je hem
mailt, belt hij; adresgegevens staan blijkbaar niet op ebay.

Groeten

Re: Gezocht: losse composite-video TFT-schermpjes

Bambach? Er is 1 ebay gebruiker die zo heet, in Duitsland.
Ah, ik zie 'm al, pzh.j.bambach, en ik zie ook dit:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item45%70236570

--
Thanks, Frank.
(remove 'q' and '.invalid' when replying by email)

Re: Gezocht: losse composite-video TFT-schermpjes

Aha, dat lijkt op wat er gezocht wordt, mijn dank!

Richard Rasker

--
Linetec Translation and Technology Services

http://www.linetec.nl /

Re: Gezocht: losse composite-video TFT-schermpjes

Formaat 4:3 of 16:9 ? Hoeveel stuks? Budget?

--
Thanks, Frank.
(remove 'q' and '.invalid' when replying by email)

Re: Gezocht: losse composite-video TFT-schermpjes

Wat betreft formaat: wat maar het goedkoopst is. Er zijn eigenlijk drie
stuks nodig - alleen is het budget daarvoor waarschijnlijk wat te krap:
maximaal zo'n 250 euro.
Het gaat er vooral om simpele feedback te krijgen en regiefouten te
voorkomen, niet om in HDTV-kwaliteit ieder stofje op de trui van een
interviewslachtoffer te kunnen zien. De beeldkwaliteit an zich is dus
nauwelijks belangrijk (en voor de eindmonitoring is overigens ook een
grote KTV aanwezig).

Richard Rasker

--
Linetec Translation and Technology Services

http://www.linetec.nl /

Re: Gezocht: losse composite-video TFT-schermpjes
Hierbij
wat
gewenst
betaalbaar
TV-schermen.
en/of

Mja, dat lijkt me niet te doen.  Heb je een quad-unit overwogen:

http://www.videofrank.nl/catalog/product_info.php?cPath70%&products_id35%0

--
Thanks, Frank.
(remove 'q' and '.invalid' when replying by email)

Re: Gezocht: losse composite-video TFT-schermpjes

[...]

[...]

Hmm, ziet er wel interessant uit, ik zal de suggestie doorgeven.

In ieder geval dank voor het meedenken :)

Richard Rasker

--
Linetec Translation and Technology Services

http://www.linetec.nl /

Re: Gezocht: losse composite-video TFT-schermpjes

http://tinyurl.com/7n5cr

Op dezelfde plek vind je ook complete tv-ontvangertjes van 5-8 inch voor
minder geld, maar ook minder handig in te bouwen.

--
Ruben
     The motto should be : "It Just Wroks." Then a few years later

Ik neem aan dat je die Mini LCD-TFT-TV's bedoelt vanaf 199 euro? (Directe
URL's doen het bij Conrad nooit omdat er cookies in zitten met een
random-code.)

Helaas ligt het allemaal wat buiten het budget ... Wel een beetje jammer;
je kunt voor iets van 135 euro al een complete portable DVD-speler *met*
7,5"-scherm krijgen. Je zou zeggen dat zo'n scherm los dan nog geen 100
euro hoeft te kosten - maar waarschijnlijk is de markt te klein om ze
rendabel te kunnen aanbieden voor een dergelijke prijs.

In ieder geval dank voor de reactie :-)

Richard Rasker

--
Linetec Translation and Technology Services

http://www.linetec.nl /

Re: Gezocht: losse composite-video TFT-schermpjes

Je ziet ze inderdaad weleens voor 135 euro, maar dat lijkt mij
een prijs die niet veel meer is dan inkoopprijs + btw. Even snel
googlen levert ook niet veel op, de meesten zitten al gauw op
200 euro of meer. Er is ook wel wat kwaliteitverschil in de
gebruikte displays, met name de kijkhoek is bij de goedkopere
nog weleens aan de (te) krappe kant.

Ik zie wel dit:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item45%70205416

Voor 111 euro. Active Matrix TFT, dat suggereert een prima
kijkhoek.

--
Thanks, Frank.
(remove 'q' and '.invalid' when replying by email)

Re: Gezocht: losse composite-video TFT-schermpjes

Leuk ding! Zonder netvoeding, toch zeer betaalbaar. Ik heb er meteen een
gekocht!
Hans, http://www.hansotten.com

Re: Gezocht: losse composite-video TFT-schermpjes

Je hebt er niks aan, maar het is misschien toch leuk om door te lezen:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/799377 //

--
Joop van der Velden - snipped-for-privacy@amsat.org
Het hele jaar door radiovlooienmarkt op:

Hehe, inderdaad leuk! Doet me denken aan de tijd dat ik zelf nog hele
dagen zat te prutsen om afgedankte ouwe spullen weer tot leven te wekken ...
Helaas is dat wegens tijdgebrek in de loop der jaren steeds minder
geworden.

Richard Rasker

--
Linetec Translation and Technology Services

http://www.linetec.nl /

Re: Gezocht: losse composite-video TFT-schermpjes
On Tue, 23 Aug 2005 20:11:32 +0200, Richard Rasker

Paar webcams (640 x 480 USBII grade) op een PC? Kan je er
tegelijkertijd bewegingsdetectie e.d. opzetten voor het alarm. (Webcam
XP  oid - kan de beelden ook nog over het internet streamen - kan je
thuis kijken:-)

--
 - René

Site Timeline