Reclameonderdrukker

Op Fri, 14 Jan 2005 21:37:41 +0100, schreef Frank Bemelman:

[knip]

Kijkgeld wordt sinds 2000 door de belastingdienst geïnd. Iedere belastingbetaler betaalt dus mee aan de publieke omroepen, naar ik meen zo'n 70 euro per jaar per persoon.

Linetec Translation and Technology Services

http://www.linetec.nl/

"Richard Rasker" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@linetec.nl...

Ja, dat is ook zo. In feite betalen we nog steeds, alleen via een andere route. Ik weet niet wat de verhouding is tussen STER en de bijdrage van de overheid (de belastingbetaler dus).

Nog gelukt met de encoder?

--
Thanks, Frank.
(remove 'q' and 'invalid' when replying by email)

Op Fri, 14 Jan 2005 22:17:29 +0100, schreef Frank Bemelman:

[knip OT geneuzel]

Ja, prima! Ik heb het ding in de behuizing van de defecte encoder kunnen onderbrengen, en na het bijvijlen van het asje paste het knopje ook goed, dus het werkt weer als nieuw (afgezien van het ontbrekende rateltje).

Nogmaals dank voor de service :)

Linetec Translation and Technology Services

http://www.linetec.nl/

Dat valt 100% mee !! Het juiste getal weet ik niet meer, maar als ik me goed herinner, is 2 beeldjes per seconden genoeg om:

  1. "bewust" volledig onopgemerkt te worden
  2. "onbewust" volledig herkend te worden Deze zogenaamde subliminale stimulatie (stimulatie onder de detectiegrens) is in het verleden wel in de bioscoop gebruikt om de omzet van drank te verhogen. Is nu echter verboden.

Ongeveer een jaar geleden las ik over een project aan een Duitse Uni, waar men er in geslaagd was de TV-reklame weg te drukken. Men maakte gebruik van het feit dat het zender logo niet in beeld is tijdens reklame.

Zoals iemand anders ook al opmerkte, wordt het geluid tijdens reklame op een andere manier gecomprimeerd, zodat het harder klinkt. Mogelijk zou men deze compressie kunnen detecteren.

Stef Mientki

Reply to
Stef Mientki

"Dirk" schreef in bericht news:rgDFd.81608$ snipped-for-privacy@amsnews02.chello.com...

van

want

Er lijkt wel zoiets te bestaan hoor, er is namelijk een zelfbouwschakeling voor een reclamekiller verschenen in Allt om elektronik, de Zweedse Elektuur zeg maar. Ik heb het nummer helaas niet, maar het schijnt gebaseerd te zijn op het logo van de zender dat normaal in de rechterbovenhoek van het beeld getoond wordt, behalve tijdens reclameblokken. Meer info (en sorry voor al het Zweeds en Duits dat nu volgt, maar voor wie er iets aan heeft...)

TV-reklamdödare. Pausa inspelningen under reklamavbrott. Stoppa de irriterande annonsavbrott som spolierar dina inspelningar med denna geniala lilla krets. Huvudingredienserna är en överklockad Scenix SX82 mikrokontroller som kör lite intelligent mjukvara, snnaba statiska RAM och en 2-vägs 'kodlärande' infraröd fjärrkontroll så att du inte behöver göra några ingrepp i familjens videobandspelare. Nyfiken på hur det fungerar? Läs då vidare i tidningen...

Een Duitse firma brengt ook nog een toestelletje op de markt, de Fernseh Fee ofwel TV-Fairy. Dit toestelletje werkt volgens een gelijkaardig principe en wordt commercieel aangeboden. Meer info:

Die Fernseh-Fee® Bekannt wurde die Fernseh-Fee, als weltweit erster und einziger TV-Werbeblocker. Doch die Fähigkeit der Box, Unerwünschtes auszublenden und Lieblings-Sendungen selbst zu suchen, geht viel weiter: Sie können per Menü ganze Videofilm-Sammlungen aufzeichnen und das werbefrei. Sie können Ihre Lieblings-Stars nicht mehr verpassen. Ihr Fernseher startet automatisch , wenn z.B. Comedy kommt... Die Fernsehfee ist noch heute das einzige Gerät, welches Personal-TV ermöglicht, für Kosten unter ? 150! Diese Box ist zugleich weltweit die erste und einzige Box, die alle TV-Werbe-Spots ausblendet. Dies und die Sex& Crime- Signale, ermöglichen perfekten Kinderschutz und halten unerwünschte Inhalte fern. Videos werden automatisch und werbefrei aufgezeichnet. Dabei wird eine mitgesendete TV-Programmzeitschrift (EPG) zur Steuerung verwendet. Auf diese Weise lassen sich als Auslöser auch Lieblings-Schauspieler, Regisseure, Titel oder ganze Themen auswählen. Die Fernsehfee ist: TV-Werbeblocker, Kinderschutz, Personal Video Recorder, EPG= Programmzeitschrift per Funk und vieles mehr.....und das für ?149

RTL heeft de mensen die de Fernseh Fee op de markt brengen willen vervolgen, voorlopig zonder resultaat. RTL overweegt in hoger beroep te gaan.

Fritt fram för tv-reklamdödare En domstol i Berlin har avvisat tv-bolaget RTL, som försökt stoppa TV Fairy - en apparat som sorterar bort reklam. TV Fairy, som tillverkas av TC Unterhaltungselektronik, kopplar automatiskt bort reklaminslag och annat som tittaren inte önskar se och väljer en annan kanal. Domstolen övertygades inte av RTL:s argument om att TV Fairy hotade företagets ekonomiska intressen. RTL överväger nu att gå till högsta domstolen i delstaten.

Tot slot nog even vermelden dat een Zweedse televisiezender (ik denk dat het TV4 was) veroordeeld is geweest na een aanklacht van een filmmaker omwille van het feit dat de film onderbroken werd door reclame en dat dit afbreuk deed aan de artistieke waarde. In elk geval een precedent. Stond ooit in Aftonbladet, maar ik vind het artikel niet meteen terug...

Groeten,

Ilse

Reply to
Truineske

"Truineske" schreef in bericht news:QOYFd.31161$ snipped-for-privacy@phobos.telenet-ops.be...

Mooi, dat gaat de goeie kant op, maar het lijkt me voor een gemiddelde hobbiist geen doen om zelf te bouwen. Bij die Werbeblocker-site met de Fernseh-Fee las ik trouwens dit: "Fuer den in Elektor Mai 2004 vorgestellten Werbeblocker...". Heeft iemand dat artikel, is't een schema of alleen een functionele omschrijving van een mogelijk project? Ben er wel benieuwd naar.

Reply to
Dirk

"Dirk" schreef in bericht news:JN8Gd.323429$ snipped-for-privacy@amsnews05.chello.com...

Da's dus

Reply to
Dirk

"Truineske" schreef in bericht news:QOYFd.31161$ snipped-for-privacy@phobos.telenet-ops.be...

Voor een tvcard in de computer zijn er gratis oplossingen zie op site

De programma's Skip It en Tivion

Wim Menzo

Reply to
wim menzo

"Dirk" schreef in bericht news:rgDFd.81608$ snipped-for-privacy@amsnews02.chello.com...

van

want

Zou de eerste fabrikant die zoiets inbouwt in z'n TV's niet een omzetstijging bewerkstelligen? "Nieuw! Philips TurboTV met reclamekiller!"

Ik zou al tevreden zijn als enkel het geluid tijdens (TV- en radio-) reclames werd teruggedraaid. Volgens mij moet dat met een piek/drempel/muteschakeling kunnen. Ik weet dat reclames gebruik maken van maximale uitsturing onder het piekniveau, maar als je de drempel daar dan vlak onder legt moet je het reclamegeluid toch kunnen dempen - omdat de reguliere uitzending bijna nooit tegen het piekniveau aanzit?

Reply to
janjansen666

nooit

Misschien valt hieruit wel een piek/drempel/muteschakeling te halen (IC3 en tor 1 en 2 en 3) om je radio of TV geluid te dempen tijdens reclames.

janjansen666

"janjansen666" schreef in bericht

en

Zal dit werken?

Kun je de buffer-opamps weglaten? Welke FETs kun je gebruiken?

Reply to
janjansen666

"Dirk" schreef in bericht news:rgDFd.81608$ snipped-for-privacy@amsnews02.chello.com...

Wasknijper op je neus ? BertP