Re: Wie weet wat dit is?

Hallo,

ik denk een LP recorder

--
JVD
jvd_609 at hotmail.com
http://www.josvandijken.tk
spelfouten worden door mijn provider toegevoegd
Reply to
JVD

Ga je moeder verneuken, plaatjes uitknippen en er de bink mee uithangen;-(((

"Marc" schreef in bericht news:be3dqo$54s$ snipped-for-privacy@reader1.tiscali.nl... | Hallo, | | Ik heb dit ding eens ergens op de kop getikt, weet echter niet wat het is. | lijkt op een pickup, echter dan het tegenovergestelde, om de platen te | snijden. Is lange niet compleet, aandrijving mist. | | Wie kan mij helpen.. | |

| | m.vr.gr. | Marc | |

Reply to
Peter

Zeg LULLO, kun je ook met normale bewoordingen reageren.

--
Mvg.: Thomas.
-----------------

Gjin ljocht sa skel of der is in skaad by.
Reply to
De Wâldpiek ©

In dat geval, zal het echt tijd worden voor een *abuse* naar Chello. *eg*

--
Mvg.: Thomas.
-----------------

Er staat een man op de bus te wachten. Zegt de buschauffeur: "kom van
m'n bus af!"
Reply to
De Wâldpiek ©

Is volgens mij een opname-apparaat voor zgn. wasplaten. (een soort zachte elpees.) Vroeger namen de wat rijkere mensen of orkesten hier zelf hun muziek mee op . volgens mij heb ik hier nog wat documentatie van in een radiobulletin van

+/- 1946. Ik zal kijken of ik een en ander kan vinden. Ik zou er in ieder geval zuinig op zijn ;o) Groeten van Len.

"Marc" schreef in bericht news:be3dqo$54s$ snipped-for-privacy@reader1.tiscali.nl...

Reply to
Len

"Len" schreef in bericht news:be4d5q$95h$ snipped-for-privacy@reader08.wxs.nl...

Nou, dat waren echt geen lp's, maar 78 toeren platen met een speelduur van een drietal minuten.

op .

Inderdaad heeft Radio Bulletin in de vijftiger jaren van de vorige eeuw daar een artikel aan gewijd. Moet hier nog ergens liggen.

-- Met vriendelijke groeten, Ben Doedens

homepage:

Er staat een zweeftrein in Drachten !

Reply to
Ben Doedens

Moesten ze die vroeger niet door een veer of zelfs met de hand aandraaien ? Is idd om op te nemen, zie je ook op hele oude filmpjes wel eens.

Reply to
Onno Geerdink

Ik heb niet zoveer ervaring met nieuwsgroepen, maar toen ik mijn bericht teruglas begreep ik dat mijn eerste bericht voor de rest van de lezers natuurlijk niet interessant is. Daarom maar even wat uitleg hier:

het is inderdaad een platensnijder, dit soort apparaten werd gebruikt om zelf platen op te nemen in de tijd dat de taperecorder nog niet te koop was of vreselijk duur. Sommige mensen hadden 't thuis, vaak ook hadden platenzaken zo'n apparaat. Klanten konden dan een plaat op laten nemen. De apparaten waren kant en klaar te koop maar werden ook vaak zelf gemaakt. Dit apparaat ken ik niet, ik meen wel wat onderdelen te herkennen (Philips snijkop, Neumann plateau). De aandrijving ging meestal met een electromotor. Het snijden ging in speciale blanco platen met een snijbeitel.

Ik heb een hele verzameling van dit soort apparaten. Ik zou 't leuk vinden 'm eens te bekijken en ben natuurlijk ook geinteresseerd om 'm voor mijn verzameling over te nemen.

Groeten, Tim.

Marc wrote:

Reply to
Tim de Wolf

Volgens mij hadden sommige postkantoren ze vroeger ook maar dan voor singles. Werden vooral gebruikt door mensen die familie "over-ver" hadden en een gesproken wens wilden sturen.

Maar corrigeer me als ik het fout heb !

Tim de Wolf schreef:

Reply to
midi4all