Re: Wie weet wat dit is?

ik denk een LP recorder

--
JVD
jvd_609 at hotmail.com
Re: Wie weet wat dit is?
Ga je moeder verneuken, plaatjes uitknippen en er de bink
mee uithangen;-(((

http://home.tiscali.nl/mtbec/marcxs/draaitafel.jpg

| m.vr.gr.
| Marc

Re: Wie weet wat dit is?

Zeg LULLO, kun je ook met normale bewoordingen reageren.

--
Mvg.: Thomas.
Re: Wie weet wat dit is?

In dat geval, zal het echt tijd worden voor een *abuse* naar Chello.  *eg*

--
Mvg.: Thomas.
Re: Wie weet wat dit is?

Re: Wie weet wat dit is?

Nou, dat waren echt geen lp's, maar 78 toeren platen met een speelduur van
een drietal minuten.

op
 .

Inderdaad heeft Radio Bulletin in de vijftiger jaren van de vorige eeuw daar
een artikel aan gewijd. Moet hier nog ergens liggen.

--
Met vriendelijke groeten,
Ben Doedens

Re: Wie weet wat dit is?

Moesten ze die vroeger niet door een veer of zelfs met de hand aandraaien ?
Is idd om op te nemen, zie je ook op hele oude filmpjes wel eens.

Re: Wie weet wat dit is?
http://www.sciencetech.technomuses.ca/english/collection/disk_play.cfm

Re: Wie weet wat dit is?
Ik heb niet zoveer ervaring met nieuwsgroepen, maar toen ik mijn bericht
teruglas begreep ik dat mijn eerste bericht voor de rest van de lezers
natuurlijk niet interessant is. Daarom maar even wat uitleg hier:

het is inderdaad een platensnijder, dit soort apparaten werd gebruikt om zelf
platen op te nemen in de tijd dat de taperecorder nog niet te koop was of
vreselijk duur. Sommige mensen hadden 't thuis, vaak ook hadden platenzaken
zo'n apparaat. Klanten konden dan een plaat op laten nemen. De apparaten waren
kant en klaar te koop maar werden ook vaak zelf gemaakt. Dit apparaat ken ik
niet, ik meen wel wat onderdelen te herkennen (Philips snijkop, Neumann
plateau). De aandrijving ging meestal met een electromotor. Het snijden ging
in speciale blanco platen met een snijbeitel.

Ik heb een hele verzameling van dit soort apparaten. Ik zou 't leuk vinden 'm
eens te bekijken en ben natuurlijk ook geinteresseerd om 'm voor mijn
verzameling over te nemen.

Groeten, Tim.

Re: Wie weet wat dit is?
Volgens mij hadden sommige postkantoren ze vroeger ook maar dan voor singles.
Werden vooral gebruikt door mensen die familie "over-ver" hadden en een gesproken
wens wilden sturen.

Maar corrigeer me als ik het fout heb !