Re: Spontaan brand nieuwe automodellen

snipped-for-privacy@RM.invalid wrote in news: snipped-for-privacy@4ax.com:

> [...]

Het is idd een zeer elegant systeem, en in die context valt de prijs van

10-15 euro per stekker/stekkerdoos eigenlijk nog wel mee....maar als je tig oudere apparaten/snoeren moet ombouwen wordt het natuurlijk anders. (alternatief is om de koppeling alleen als hoofdstekker te gebruiken, voor het zwaarste/totale amperage, met daarachter weer een verdeeldoos voor de oude 21mm/12mm stekkers en kleinere verbruikers).

Ook geniaal: in een gemengde 12v/24v omgeving is het onmogelijk om een 12v stekker aan een 24v stopkontakt te koppelen (verschillende produkten)....mechanisch lukt dat wel, maar de magnetische schakelaars zijn ook in die context gepolariseerd (noordpool/zuidpool), dus er wordt geen stroom geschakeld....:))

--
Bye,

Willem-Jan Markerink

      The desire to understand
is sometimes far less intelligent than
     the inability to understand

[note: 'a-one' & 'en-el'!]
Reply to
Willem-Jan Markerink

Willem-Jan Markerink bracht volgend idée uit :

Ik heb het begin vd draad niet gezien, lees nl.auto niet, maar ik rij al iets van 15 jaar met een inwendig stopcontact in de auto met een elegante meerpolige steker die ook mijn parkeersensoren schakelt en een losse simpel vervangbare verlengsteker snoer naar buiten. Nog nooit problemen gehad.

--
73 Jim .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put amsat dot org behind the call

Aha, ook een aanpak. Dank je.

Mermelijn

Reply to
Mermelijn