Philips HDR1000 HD recorder mods

Hoi, Ben enkele dagen in het bezit van een Philips Harddisk recorder (HDR1000). Wordt momenteel gedumpt voor 399,= (Mediamarkt). Mooi beestje met timeshift (opnemen en weergeven tegelijk) en 20 timers. Heeft na verloop van tijd wel een beetje last van synchronisatie verloop tussen geluid en beeld (net zichtbaar) Een gemaakte opname heeft helaas niet de van Minidisk bekende 'divide' en 'combine' functies (om bijvb. reclame te verwijderen maar zou met een firmware update misschien toegevoegd kunnen worden)

Ik heb de ventilator al uitgezet en dat werkt prima (is nu dus doodstil) Er zit achterop onder een klepje een 9-polige D-connector (vermoedelijk seriëel). Wie weet of een firmware update mogelijk is om de 40GB HD te vervangen door een grotere. Op Google helaas (nog) weinig over te vinden.

Reply to
Wim

Beste Wim,

Kijk eens op deze site:

Daar worden altijd de software updates geplaatst. Een tip voor eigenlijk iedereen: heb je iets van Philips nodig (handleiding, service manual of softwareupdate), ga dan naar

, kies de letter van het typenummer, en kijk in de map.

Wat je ook kunt doen is naar

gaan, en als land USA in stellen. Je krijgt dan bij bepaalde aparatuur meer info (en downloads). Let wel op bij firmware! Die kan best alleen geschikt zijn voor Amerikaanse aparatuur (bijv. NTSC bij tv beeld, terwijl wij hier en in de rest van de wereld PAL hebben).

Dat updaten van die schijf door een grotere schijf KAN wel, MAAR het systeem kan instabiel worden. Dit omdat de firmware vaak voor een bepaalde schijfgroote wordt geschreven. Het systeem kan dan instabiel worden als er een te grote schijf in zit.

Stuur eens een e-mail naar Philips

. Wie weet geven ze er wel antwoord op (zou me wel verbazen, maar je weet nooit).

Groeten,

Rick.

Reply to
Rick

Bedankt voor de tips. Op Google is verbazend weinig te vinden over deze machine terwijl dit een ideaal alternatief is voor de dvd-recorders die alleen maar ellende geven als je dat zo leest (disk error/no disk). Ik kan echt niet meer zonder (timeshift, 20 timers en 36 uur opnemen) Er zal wel een soort index geschreven worden op de HD die rekening houdt met de standaard grootte dus een firmware update/mod zal toch wel nodig zijn denk ik.

"Rick" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@posting.google.com...

(HDR1000).

en

door