Philips updatebaar?

Hallo Luitjes

Is een Philips televisie (bijv. 28PW9618) via de SCART kabel (pin 10, 12 en

14 vormen samen I2C bus) te herprogrammeren?

Hoogachtend Mathy van Nisselroy

Reply to
Music Shop Landgraaf

"Music Shop Landgraaf" schreef in bericht news:402d52fb$0$3993$ snipped-for-privacy@reader1.nntp.hccnet.nl...

en

Neen, I2C geen protocol voor te programmeren. I2C word gebruikt voor overdracht van data tussen diverse elektronische onderdelen.... In dit geval tussen bv, twee video recorders. BV kopiëren, op de een PLAY word automatische de andere de REC geactiveerd.

Stanley

Reply to
Stanley

Met I2C kun je wel in EEPROM, Flash etc. schrijven, en ik kan me best indenken dat je zodoende toch nieuwe software kunt downloaden in een apparaat. Ligt er gewoon aan wat de fabrikant mee heeft gedaan. Technisch is het in ieder geval. mogelijk

Pieter Hoeben

Pieter Hoeben

"Pieter Hoeben" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@4ax.com...

elektronische

Even de TV openschroeven en kijken waar de I2C lijnen naar toe gaan? Als er ergens een EEPROM aan die I2C lijnen zit dan zou het moeten lukken.

Al

Reply to
The Al Bundy

Nee want in de EEPROM die je tegen gaat komen, zitten gebruikersinstellingen, fabrieksinstellingen en optiecodes. Afhankelijk van het ontwerp zou je misschien wel via de processor in de software kunnen komen, maar tot voor kort was het in ieder geval gangbaar om nieuwe firmware fysiek te plaatsen.

Music Shop Landgraaf schreef in berichtnieuws 402d52fb$0$3993$ snipped-for-privacy@reader1.nntp.hccnet.nl...

en

aansluiting) zijn strikt gescheiden van de communicatielijnen tussen de Eprom en de microcontroller. Moderne appartuur beschikt veelal over 4 stuks (verchillende) I2C lijnen die aangestuurd worden via de microcontroler. Een uitzondering hierop is het nieuwe EM6 chassis. Deze is via IR en speciale apparatuur (COMPAIR) te up-loaden.

Reply to
Henk van den Hof

Hallo Luitjes

stuks

Een

Iedereen bedankt voor jullie antwoorden, maar vooral het laatste antwoord stemt mij gelukkig. Een 28PW9618 heeft namelijk een EM6 chassis.

Hoe kom ik erachter of Philips een firmware update beschikbaar heeft (nu en in de toekomst)? Ik heb al contact opgenomen met Philips over een bug en wat features die ik mis, maar ik geloof niet dat ze daar nog eens op terug komen. (de klok van de tv wordt ipv alleen op de eerste ingestelde zender (in dit geval Ned1) gelijk gezet met de teletext klok, maar ook op de 19de (Discovery, en die loopt 4 minuten voor). Voor het bedrag dat ik ervoor betaald heb, verwacht ik een ander antwoord dan (geen letterlijk citaat): "zet de zenders op een andere volgorde". En op een tv met twee tuners zou ik graag het beeld van de ene en de teletext van en andere zender kunnen bekijken. Helaas.

Die COMPAIR apparatuur, die wil ik wel eens van dichtbij bekijken.

Groetjes,

Mathy van Nisselroy

Reply to
Music Shop Landgraaf

Dat heet een workaround. Dat probleem zullen ze hoogstwaarschijnlijk niet oplossen. Zet op kanaal 1 en 19 beide de zender waarvan je de tijd wilt hebben. ned 1 loopt trouwens op het moment 4 seconden achter op mijn DCF klok. en discovery 3:53 voor.

--
pim. ReplyTo: news^A^B^C3^Hlezer [at] schaeffer.tk
Reply to

Music Shop Landgraaf schreef in berichtnieuws 4033e8ba$0$136$ snipped-for-privacy@reader1.nntp.hccnet.nl...

12

speciale

en

Nou daar valt wijnig aan te zien hoor. Een zwart kastje (ter groote van 4 pakjes sigaretten) en twee snoertjes. Een voor de voeding en een voor naar de PC. Om te checken of de laatste versie firmware in het toestel zit moet het toestel in de servicemode gezet worden. Op de speciale Philips website (speciaal voor geautoriseerde technici) is te zien wat de laatste versie is. De laatste versie is te downloaden (ZIP file) en COMPAIR middels IR de uploaden. Duurt wel gemiddeld 30 tot 45 minuten. Dus zat tijd voor de koffie !! Ik raad je aan Philips te bellen en je daar te laten informeren hoe je er achter komt wat laatste versie firmware is en hoe jij dit kunt checken en hoe dan verder te handelen.

gr Henk

Reply to
Henk van den Hof