oude philips luidsprekers

Is er iemand die in het bezit is van specificaties van onderstaande philips luidsprekers? Links naar sites met informatie zijn ook erg welkom. Ik heb nog niets kunnen vinden! Met name ben ik geinteresseerd in impedantie en resonantiefrequenties. Philips AD 80800/P4 (17 cm basluidspreker) Philips AD 70845/M4 (14 cm midrangeluidspreker) Philips AD 0162/T8 (tweeter)

Alle tips zijn welkom!

Reply to
Brrt

"Brrt" schreef in bericht news:bi59p8$kri$ snipped-for-privacy@netlx020.civ.utwente.nl...

philips

't cijfer achter letter achter de schuine streep geeft de impedantie.

-- Moi

Ben

Reply to
Ben Doedens

Zijn het oude?

Je kunt de gegevens natuurlijk ook meten. Er zijn een hoop boeken waaring beschreven staat hoe dat moet. Met een eenvoudige houten kast en een toongenerator kom je een heel eind. Je kunt dan eenvoudig de resonantiefrequentie, en ook de Q meten. Je wilt zeker een basreflex box bouwen?

Groetjes,

Pieter Hoeben email: snipped-for-privacy@NOSPAMhoeben.com

Reply to
Pieter Hoeben

Die is mij onbekend, een /W4 is een bassluidspreker van 4 Ohm. Een 'P4' maakt Philips niet. Een AD 8080/M4 is een goedkope breedbandluidspreker van 6 Watt, 4 Ohm res freq 75 Hz.

Een echte bass speaker is een AD 8066. AD 80** staat voor de maatvoering=176mm.

40 watt, res freq. 39 Hz (zware magneet soepele ophanging en geen papieren tweetertje in de conus zoals de AD 8080

Een 80800 is onbekend.

70 serie. =AD 7063/M4 universele speaker 10 watt res freq. 55 Hz 4 Ohm. Geen specifieke squawker (midrange) kwaliteiten zoals de conus 5060Sq serie of de dome midtoner AD 0210Sq serie.

Dome tweeter res freq 1000 Hz, 40 watt bij een scheidingsfreq. van 4000 Hz. Bij 2000 Hz is de belastbaarheid nog 20 Watt. De 0162 is de verzwaarde versie van de 0161 serie.

Maurits

Reply to
Maurits

De P staat voor PA. Heb hier nog twee AD 12100/P8 liggen. Deze zijn 12" 100W.

Reply to
Digital-Domain [news]

Ik heb nogmaals gekeken: er staat echt AD 80800 P4 op het stickertje. Ook made in belgium trouwens, misschien is dat het :-)) Zou dit dan toch de AD 8080/W4 zijn? Ik wil deze luidsprekers gebruiken om closedbox te bouwen (om mee te beginnen). Ik mis alleen nog een goed scheidingsfilter. Ik kreeg een mailtje van janwillem waarin hij kantelfrequenties noemt van 1500 en 5000Hz. Met name die van 1500Hz lijkt me wat aan de hoge kant. Of zie ik dit fout?

Reply to
Brrt

Je hebt gelijk, het is een redelijk onbekend exemplaar wat niet los verkocht wordt.

17cm basluidspreker, Philips AD 80800/P4 (2422 257 38715) van rond 1985, zat in eigen merk soundmixer apparaten.

Een standaard 12 dB/oktaaf drieweg filter? Gewoon proberen en ff doorfluiten met de toonfiets cq. testcd. Luisteren/kijken of de weergave vlak is en geen extreme hobbels en dalen vertoond. Evt. verschillen in rendement egaliseren met weerstanden. Wil je het echt goed doen heb je meetspul nodig en wat rekenwerk. De easy way is trial &error.Voor de rest moet je niet veel van de kwaliteit verwachten. Het is een low cost luidspreker.

Maurits

Reply to
Maurits

doorfluiten

zal zo'n standaard filter problemen opleveren als ik 2x een 4Ohm en 1x een

8Ohm luidspreker eraan hang? En waar vind ik zulke filters? Conrad ofzo?
Reply to
Brrt

Lijkt me ook hoog, maar hangt van de mid-range speaker af. In de bieb zag ik een boek over metingen aan luidsprekers, heel uitgebreid. In de technische hoek (nr 565 of zoiets).

mat Nieuwnehoven

Reply to
Mat Nieuwenhoven

"Brrt" schreef in bericht news:bi7rnj$cnj$ snipped-for-privacy@netlx020.civ.utwente.nl...

Tja, je wilt uiteindelijk een zo'n recht mogelijke weergave, bijv. van

50-15.000 Hz binnen 3 dB? Als zo'n filter anders wordt gebruikt dan waar het voor bedoeld is, dan klopt er geen hout meer van de totale frequentiekromme en fasekarakteristiek. Gewoon bouwen en horen hoe het klinkt. Kan je later altijd nog aanpassingen doen.

Ook daar, en andere onderdelenzaken. Zelf bouwen kan ook. Met één L en C heb je al een 6dB/oktaaf filtertje. Is ook goedkoper, neem wel stevig hout MDF ofzo van voldoende dikte. Resonerende kastwanden zijn een crime, zelfs met el cheapo luidsprekers ;-)

Maurits

Reply to
Maurits

Google vindt van niet.

Maarten A.E.Bakker

Google kent een AD80800/M4, misschien ook wel meer, kijk eens zou ik zeggen.

Maarten A.E.Bakker

"Brrt" schreef in bericht news:bi59p8$kri$ snipped-for-privacy@netlx020.civ.utwente.nl...

philips

Je vraagt wel wat . Ik moest helemaal naar de zolder om in m'n nostalgie's archief te zoeken:-)

AD 80800/M4: 22 W Din.Muz. res. freq. 85 Hz tot 20000 Hz AD 70845/M4 niet, Wel de AD 70850: /M4: 11 W muz. res. 105 Hz. tot 20.000 Hz. AD 0162/T8: In dit typenummerbereik is het over het algemeen 40 W belastbaarheid in het hoog (>3000 Hz) en dan tot 22,000 Hz. Imp. 8 ohm

Combinatie lijkt me geen probleem. Voor het hoog is het dan wel de bedoeling dat je er twee paralel zet. Anders klopt je impedantie niet.

n.n.

Reply to
n.n

De M staat voor breedbandluidspreker en in die tijden was dat altijd een dubbelconusluidspreker.

Zo'n M-type kon je ook prima gebruiken als midden/hoog-luidspreker, en dan nam je een aparte luidspreker voor het laag.

Telefan

Reply to
telefan

"Brrt" schreef in bericht news:bi79f5$7iq$ snipped-for-privacy@netlx020.civ.utwente.nl...

res

mailtje

Nee hoor. Philips hanteert zelf 700 Hz. Blijkbaar is er iets uit mijn posting gevallen, want daarin stond ook de andere. Ben ik ondertussen echter al weer vergeten. Was volgens mij 3000 Hz. Als het nodig is zoek ik het weer op.

n.n.

Reply to
n.n