welke tv het beste? philips zelfde als lg? sony beter beeld?

Ik kijk veel voetbal, welk merk tv raden jullie me aan? Heeft 200 hz veel zin?

Bij mediamarkt zeiden ze dat lg hetzelfde was als philips? kan dan net zo goed een lg nemen ipv van een philips?

Gevoel dat dit een lange thread wordt....

Reply to
Mark

Nope. LG is het vroegere Goldstar (LG=Lucky Goldstar) Philips werkt samen op het gebied van de beeldschermen.

Philips is gestopt met TV's en laat anderen onder dat merk TV's ontwerpen en produceren. Ik zou als ik nu de keuze had nog gauw een Philips ipv een LG kopen. Vooral de wat duurdere modellen boven de 600 euro zijn mooi en goed.

- Maurits

Reply to
Maurits

Zou kunnen, maar ik heb onlangs een LG 22LE5500 gekocht voor in de slaapkamer (22") en ik ben zelden zoveel value for money tegen gekomen. Wat Philips in de aanbieding had in dat segment stak er maar schraal tegen af.

In de woonkamer heb ik nog een high-end Philips die me indertijd een rib uit mijn lijf kostte, maar ik vraag me af of die vandaag de dag ook nog zoveel beter zijn dan de concurrentie (wat toen wel zo was).

En in de toekomst is dat dus zeker niet meer zo. Of je nou een Koreaan of een Chinees uitmelkt bij het kopen van je producten maakt ook niet meer zoveel uit (mijn Philips TV komt nog uit Belgie).

Kijk goed naar hoe makkelijk de TV te bedienen is en of deze op hetzelfde kanaal blijft als je de TV uitzet (dus spanning eraf). Ik persoonlijk vind het nogal vervelend als een TV weer op kanaal 1 begint zoals Philips pleegt te doen.

--
Failure does not prove something is impossible, failure simply
indicates you are not using the right tools...

O mijn TV begint altijd op HDMI.

Het is moeilijk je een goed advies te geven. Wat een goede tv is weet je eigenlijk alleen als er door reparateurs weinig over gemeld wordt eigenlijk op electronica forums zoals bijv. circuitsonline.nl of avforums.com. De modellen veranderen zo snel en de techniek ook, zoals nu 3d erg hot is...

Las net in t Parool dat Philips grotendeels zijn productie over doet aan t Chinese bedrijf TPV Technology. Nederlandse trots en glorie gaan onder aan goedkope troep, vervuild stinkend plastic, slechte soldeerverbindingen en afwerking , en vooral arbeidskrachten die goedkoop en onder slechte arbeidsomstandigheden moeten werken, althans denk ik.

Alle kwaliteit en vooral duurzaamheid (lees lange levensduur van de vroegere beeldbuizen) van ons ooit Nederlandse merk hebben we verkwanseld en bezoedeld om nog winst te maken t.o.v. de grote merken Samsung, LG en Sony. Nu is Samsung ook van Philips, dat blijkt ook toen ik een plasma openmaakte voor reparatie en alles was van Samsung, alleen het geluidsprintje en de logic control was nog Philips. Aangezien er nu a geen onderdelen voor te krijgen meer zijn anders dan via Eay kan ik je Philips dus niet echt aanbevelen, zeker nu het dus echt chinees wordt. Merken bestaan nog wel maar bieden geen garantie dat het ook origineel is. Elke tv gebruikt chips en van toeleveranciers, zo zal je Toshiba of Sony chips in Philips tegenkomen en omgekeerd. Je kan beter lezen welke tv's goede voedingen en panelen hebben bijv. in de for a hierboven. Maar dat kan bij jouw flattv wel weer een Sharp of ander paneel dus zijn....

Wat ik je wel kan vertellen is dat platte tv's vaak storingen hebben in de voedingen en de verlichting (vaak de zgn inverters en ccfl buisjes ) gaan nogal kapot. Omdat ze te heet worden of gewoon teveel stroom verbruiken . Led is misschien dan wel beter en zuiniger. En full LED scherm dus, geen backlight alleen, dat is dus de buisjes vervangen door witte leds. Die hebben ook een mooie contrast ratio, net zoals die schermpjes van de smartphones die dus FULL LED zijn.

Wil je dus echt een goedkope (lcd) tv hebben en houden dan zou ik naar zaken als openingen in het toestel kijken en hoe warm de toestellen worden in de showroom, door bijv je hand boven achter en rondom het scherm te plaatsen, kan je al een indicatie krijgen waar het warm is en waar niet. Om het echt goed te kunnen beoordelen zou je het toestel open moeten maken, welk merk dan ook, om te kijken of onderdelen zoals elco's niet tegen koelplaten staan geplaatst e.d. en of deze componenten ruime marges hebben. Zoals typisch bijv. voedingen waarin 16v 100uf elco;s of 35 v ipv 10V elco's. EN videochips kunnen ook erg heet worden.

Ik heb daarom zelf 12 volt ventilatoren in mijn LCD tv van een onbekend merk gezet en die op de videochip gezet die storing gaf. Je hoort m niet, maar koelt goed, tevens de voeding ook. . Dit geldt zeker voor de oudere plasma tv;s die soms heel veel stroom verbuiken door de mosfets van de voedingen van de x en y panelen, die heel veel stroon en warmte geven.

Gewoon weinig tv kijken is het beste!

"Rob" schreef >> "Mark" wrote:

Reply to
Bart

En die van mij op het kanaal waarop hij stond toen ik hem uitzette.

HDMI is ook het kanaal waarop hij stond toen ik hem uit deed.

De analoge tuner heb ik eigenlijk nooit gebruikt, weet niet of die naar 1 wordt terug gezet.

Ook aan Maurits: Laat even duidelijk gezegd zijn dat Philips nog helemaal NIET gestopt is met LCD TVs maken. Alles loopt zoals het liep, de modellen van 2011 lopen binnenkort van de band, en die zijn weer mooier dan ooit tevoren. De hele Philips-TPV joint venture gaat (volgens het plan) pas in 2012 van start, en ook daarna gaan ontwerp en produktie gewoon door !! Designers, marketing, management, alles van Philips BGTV gaat gewoon mee over naar de JV, dus voor de klanten verandert er helemaal niets.

Het enige gemeenschappelijke tussen LG en Philips is dat Philips voor zijn 5000, 6000 en een groot deel van de 7000 serie TVs de LCD panelen van LG Display inkoopt. Die kom je uiteraard ook tegen in de TVs van LG Electronics. Verder zijn dat 2 verschillende bedrijven die "LG" heten. LG D maakt IPS panelen met een goede kijkhoek en mat glas, terwijl andere fabrikanten meestal VA panelen maken met een hogere contrast ratio (maar alleen recht van voren) en glimmend glas.

Verder maakt Philips beslist betere TVs dan LG E of Samsung, met o.a. een hele plezierige NetTV en met de fraaie Ambilight. Alleen zijn de Philips TVs wel net iets dikker, maar wat zie je daar van aan de voorkant ? Wie hangt er dan zijn TV plat tegen de muur ?

200 Hz an sich heeft niet veel zin, maar is wel een noodzakelijke feature om 3D mogelijk te maken in combinatie met shutter brillen. LG E zet heel sterk in op passieve 3D, terwijl Samsung uitsluitend inzet op actieve 3D. Die zijn dan ook sterker in 200 Hz en hoger.

Ik weet vrij zeker dat de nieuwste generatie Philips 7000 serie met

100 Hz en LGD striped retarder display en passieve 3D brillen een fijnere 3D ervaring geeft, ondanks "maar" 540 beeldlijnen per oog. En geschikt voor de RealD brillen die je bij Pathé mag meenemen.

Groeten,

-- Jeroen

Reply to
Jeroen

Ik vrees het ergste voor de ontwerpploeg, Philips heeft maar 30% in de JV. De geschiedenis leert dat er meestal snel bezuinigd wordt en dat bijv. de dure krachten snel vervangen worden door goedkopere uit de far East.

Mja, ik hoop dat ik ongelijk krijg!

Maurits

Reply to
Maurits

Dat hoop ik ook, en veel harder dan jij, want ik moet er van eten. De details van de intentie tot een JV zijn te vinden bij TPV:

De JV neemt in feite alles van Philips BGTV over, plus betaalt aan Philips voor het recht om onder de Philips naam te blijven verkopen (en om bepaalde patenten te mogen gebruiken). Alle winst (EBIT) van de eerste 4 jaren gaat naar Philips. Het lijkt dat de JV ook (vrijwel) geheel door Philips mensen geleid gaat worden, behalve 3 van de 4 directors aan de top. Dus wat dat betreft verandert er weinig tot niks (zeggen ze ons).

TPV is geinteresseerd in de BGTV vanwege de veel grotere kennis over het ontwerp van high-end TVs. TPV maakt vooral eenvoudige TVs, voor het eigen merk AOC en veel ODM produkten voor andere merken. Zo maakt TPV nu al de 3000-4000 serie voor Philips, en de Philips apparaten voor de hele Chinese markt (brand license). TPV is 's werelds grootste monitor fabrikant (ook voor Philips) en de 3e TV fabrikant van de wereld (na Samsung en LG-E). Deze partnership komt dus niet helemaal uit de lucht vallen.

Wat de werkelijke toekomstplannen zijn kan niemand zeggen, maar ga er maar van uit dat er via de OR en de vakbonden lastige vragen gesteld gaan worden. De details zijn nog niet ingevuld. Er zijn in ieder geval nog geen plannen voor enige ontslagen. En de verhuizing van "Brugge" heeft hier ook niks mee te maken, dat is gewoon omdat het huurcontract volgend jaar afloopt en de gebouwen zwaar verouderd en te groot zijn.

Maar aan de produkten verandert voorlopig niets. Nou ja, de

2011 modellen komen binnenkort op de markt. Met leukere 3D ! Met name in de nieuwe 7000 serie kun je leuke modellen vinden, maar dat is meer mijn persoonlijke voorkeur voor passive 3D.

Groeten,

-- Jeroen

Reply to
Jeroen

Iemand kennis van zaken over over Philips vs Sony vs Panasonic? Pieter

Reply to
pieter

Teveel variabelen, je kan beter even bij de Consumentenbond, Radar of Kieskeurig kijken. Inzicht in technische kwaliteit zoals levensduur en MTBF krijg je alleen bij pechstatistieken en dan alleen voor modellen die minsens een jaar op de markt zijn. Maar die gegevens per fabrikant zijn om begrijpelijke redenen, niet openbaar. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Philips, gevolgd door Sony.

--
Maurits
Reply to