Nummering Philips schema´s

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag betreffende Philips schema´s Kan iemand mij vertellen waarom deze vaak met 22 beginnen. En is er ergens een lijst waar je het apparaat aan kan herkennen.

BV. 90AS080 is een Clockradio, maar 90RS455 ook. en 22AR080 is een Clock radio recorder en 22ARC30 ook, maar nu weer met een extra C

Het lijkt wel als er een radio in zit het begint met 22

Hessel

Reply to
Hessel de Greeuw

"Hessel de Greeuw" schreef in bericht news:c431d$431f3a52$5468c43d$ snipped-for-privacy@cache20.multikabel.net...

een

Ten eerste: Er zijn slecht weinig schema's van philips die met 22 beginnen. De schema's zijn verkrijgbaar op typenummer van het apparaat of op het chassisnummer van het apparaat en hebben allemaal een zogenaamd 12NC nummer (het bestelnummer). Vroeger had je autoradio's die een typenummer hadden dat begon met 22. Mischien bedoel je dat.

Ten tweede: Wat bedoel je met "als er een autoradio in zit"? Autoradio's zitten in auto's, en voor zover ik weet nergens anders in.

Ten derde: Er is geen lijst voor schema's. Deze zou overigens kilometers lang worden gezien het aantal type apparaten en chassis dat philips in de loop der jaren op de markt heeft gebracht.

Reply to
Henk van den Hof

"Henk van den Hof" schreef in bericht news:431f5829$0$7941$ snipped-for-privacy@text.nova.planet.nl...

Nergens in zijn verhaal staat het woord "auto".

"Hessel de Greeuw" schreef in bericht news:b6bf9$43209296$5468c43d$ snipped-for-privacy@cache20.multikabel.net...

Inchmaten bij Philips en ik dacht van cm maten bij Erres (r.i.p.) en Aristona

Bij tv-s kan men tevens zien aan de hand van het serienummer welk chassis er in zit. Of het een stereo model is of er teletekst in zit, zo ff uit het oude register halende.

Groeten PP

Reply to
eddumweer

Dat heeft niet zoveel met schema's te maken als wel met typenummers. 22 staat bij mijn beste weten voor Nederlands ontwerp, net als in positie 3 en 4 van de bekende 12NC's. 90 ken ik wel maar weet ik niet te plaatsen.

Reply to
nospam

Omdat Aristona de beeldbuisdiameters in centimeters aangeeft, en Philips in duimen.

Reply to
nospam