Nokia 3310-accu: MiMH -> Li-ion?

Hallo,

Ik heb voor een kennis een vervangende accu geregeld voor een Nokia 3310, alleen zie ik nu dat de oorspronkelijke accu (BMC-3) een NiMH-geval is, terwijl de vervangende (BLC-3) van het type Li-ion is. De leverancier zegt (uiteraard) dat dit geen probleem is, en alles is ook origineel van Nokia (telefoon, lader, accu's), dus ik denk dat het inderdaad wel goed gaat.

Maar ik zou het toch nog graag even bevestigd horen van de deskundigen alhier - 'better safe than sorry' :-)

Alvast weer dank.

Linetec Translation and Technology Services

http://www.linetec.nl/

Met dat type heb ik geen ervaring, wel met een Siemens M35. Daarvan is het origineel ook NiMH, terwijl ik er nu een Li-ion in heb zitten. Werkt prima en het toestel herkent hem ook als Li-ion, aangezien de batterij-opfirs-functie (helemaal ontladen -> herladen) nu niet meer werkt. Het toestel roept dan iets als "niet nodig met dit type accu".

Ik vermoed dat het met een Nokia vergelijkbaar zal zijn.

--
Maurice
Reply to

"Richard Rasker" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@linetec.nl...

Wij hebben hier 2 nokia 3310 ook overgegaan op Li-ion accu ( een jaar geleden) Geen problemen en werkt perfect..

grtz Jelle

Reply to
Jell

Ik gebruik in mijn 3310 alweer geruime tijd een Li-ion imitatiebatterij. Als zelfs dat al goed gaat, moet het met een originele geen probleem zijn.

- Met vriendelijke groet,

Op Sat, 22 Oct 2005 12:49:30 +0000, schreef maarten:

OK, dank (ook aan de anderen die gereageerd hebben), dan kan ik het ding met een gerust hart weer meegeven :-)

Linetec Translation and Technology Services

http://www.linetec.nl/

Bedankt voor het stukje interessante informatie.

2 kleine puntjes waar je op moet letten bij gebruik van de nieuwsgroepen:

Attachments (b.v. grafische plaatjes) zijn in de nl.* groepen (dus ook in deze nieuwsgroep) niet toegestaan en worden bij de meeste internet providers er afgeknipt, of je hele posting verdwijnt.

Als je een plaatje maakt van een tekening is het gebruik van het jpg bestandsformaat niet effectief. Het gif of png formaat levert veel kleinere plaatjes op.

Jouw jpg file was 216 kByte groot. Ik heb de moeite genomen om het te converteren naar png formaat en toen was het nog maar 28 kByte.

Voor degenen die het niet gezien hebben:

(28kB)

--
Joop van der Velden - pe1dna@amsat.org
Het hele jaar door radiovlooienmarkt op: