nieuwe autoradio

"Marten Hoffmann" schreef in bericht news:

Je zegt het op een manier of ik een vrouw van lichte zeden ben.

Reply to
Hieke

"pet.er" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@4ax.com...

In mijn jeugd was dat ook zo. De arbeiders gingen op de fiets naar hun werk op de boerderij of naar de scheepswerf in het dorp. Boeren hebben echter geen arbeiders meer en de scheepswerven zijn verplaatst naar China. Toen had ook ieder dorpje nog een eigen kruidenier, kapper, bakker en slager. Dat beeld is echter verdwenen.

Reply to
Klaas Ensing

"Hieke" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@individual.net...

Nou, het begrip 'zondagsrijders' interpreteer ik op dezelfde manier als jij dat doet. Stadsmensen vergelijk ik met het wonen in een duiventil. De alternatievelingen die auto schrijven als auwto, vinden het dan normaal dat een ander de duiven steeds voedert :-) Waar dat voer dan vandaan komt, hebben ze nog nooit over nagedacht.

Reply to
Klaas Ensing

Jouw interpretatie.

--
Mvg,
Marten

je dwaalt af op een onnavolgbare wijze

Reply to
What's in a Name

Maar dat is omgekeerd ook zo. Op het uitgestrekte platteland van Groningen, waar ik ook woon, heersen andere omstandigheden dan in de dichter bevolkte gebieden. Afstanden hebben voor mij dan ook een andere dimensie dan voor 'jullie'. Een afstand overbruggen van 100km vind ik even normaal als dat een Amsterdammer van De Dam naar de PC Hooftstraat fietst. Onlangs sprak ik een vertegenwoordiger (huidige uitgeklede vorm is accountmanager) die vroeger ca 70.000 km per jaar reed (in Groningen) en na verhuizing naar het 'zuiden' nog slechts 25.000 km en toch per dag veel meer klanten kan bezoeken.

Reply to
Klaas Ensing

"Marielle" schreef in bericht news:dp9mq9$h2g$ snipped-for-privacy@nl-news.euro.net...

Bedankt voor alle reacties en tips. Ik vermoed dat we het probleem wel kunnen oplossen.

Mariëlel

Reply to
Marielle

Nou, een echte duiventil is een flat, ik zit in zo'n ding :-)

--
Grt. Frank
Email frank@usenet4all dot com

Tsja, naar China forenzen is zelfs met de auto niet te doen ;-)

--
Peter Manders.

Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings,
nausea or elevated blood pressure.
Reply to
Peter Manders

Een handtekening toevoegen aan uitgaande berichten

1.. Klik in het menu Extra op Opties en klik vervolgens op het tabblad Handtekeningen. 2.. Als u een handtekening wilt maken, klikt u op Nieuw en typt u tekst in het vak Handtekening bewerken. U kunt ook op Bestand klikken en naar het tekst- of HTML-bestand gaan dat u wilt gebruiken. 3.. Schakel het selectievakje Handtekening aan alle uitgaande berichten toevoegen in. Opmerkingen

a.. Als u verschillende handtekeningen wilt gebruiken voor verschillende accounts, selecteert u de handtekening in de sectie Handtekeningen, klikt u op Geavanceerd en selecteert u vervolgens de account waarvoor u die handtekening wilt gebruiken. b.. Als u alleen een handtekening wilt toevoegen aan afzonderlijke berichten, moet het selectievakje Handtekening aan alle uitgaande berichten toevoegen zijn uitgeschakeld. Wijs tijdens het opstellen van het bericht de optie Handtekeningen aan in het menu Invoegen en klik vervolgens op de handtekening die u wilt gebruiken.

--
Menno

------=_NextPart_000_0164_01C61154.015C0250
eomgMOiJAAA7

------=_NextPart_000_0164_01C61154.015C0250--
Reply to
MennoM

"Peter Manders" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Een kennis van me reist derhalve vele keren per jaar per vliegtuig naar China om problemen op te lossen bij daar in aanbouw zijnde schepen. Zodra de Chinezen zelf voldoende middenkader hebben, zie ik dat "kennis-werk" ook verdwijnen voor ons land.

Reply to
Klaas Ensing

"Klaas Ensing" schreef in bericht news:dpj3k0$jbb$ snipped-for-privacy@nl-news.euro.net...

Och! Het zal zo'n vaart niet lopen.

Ik ken op dit moment weinig mensen die nog werkzaam zijn als steenkool stoker, molenaar, turfsteker, mijnwerker en andere uitgestorven beroepen die onze opa's nog beoefend hebben. De wereld veranderd, heeft ie ook altijd gedaan. Dat wij slecht tegen verandering kunnen vanwege een natuurlijk koudwatervrees voor het onbekende wil niet zeggen dat het slecht voor ons is.

Ik kan nu nog niet voorspellen wat voor een werk mijn kinderen en kleinkinderen zullen gaan uitoefenen. Dat zal waarschijnlijk iets zijn wat nu nog niet bestaat. Maar ik denk niet dat zij om zullen komen van de honger. Kwestie van aanpassen en meegaan met de ontwikkeling.

Faktor 2. Als met de welvaart ook het welzijn van de mensen in China vooruit gaat. En ze ook arbeidsomstandigheden krijgen, werkweken van minder dan 60 uur, zwangerschapsverlof in plaats van ontslag, etc. Denk je dat de verschillen dan nog zo groot zullen zijn als ze nu zijn? Dat de arbeidsproduktiviteit nog zo hoog zal zijn als die nu is?

Reply to
mpg

Uit het vm oostblok komen de eerste bedrijven inmiddels terug. Het niveau van het aanbod aan personeel in elk kader is aldaar te laag en het kost de bedrijven teveel tijd om dat op niveau te brengen. Een goede productielijn hier is dan net zoveel waard als een middelmatige of slechte in het oostblok.

--
Met vriendelijke groeten,
Ben Doedens

Dat is vreemd, ik sla landen met een grote industriele traditie (zoals Tsjechie) een stuk hoger aan dan bijvoorbeeld China. De soms verguisde producten van voor de val van het ijzeren gordijn, varieerden weliswaar erg in kwaliteit maar waren in principe stukken degelijker dan veel van de Chinese zooi. Er zit ook nu nog steeds veel kennis (ook over oudere technieken, die hier niet meer zoveel gevraagd zijn). Bij mijn weten is ook opleiding en kennis vergaren daar nooit onbelangrijk geweest.

- Met vriendelijke groet,

Anderzijds heeft Japan toch inmiddels wel een traditie en een reputatie opgebouwd, die het in 1945 nog niet had...

Reply to
jjg

Tsjechië schijnt één van de landen te zijn waar het redelijk gaat, Polen één van de slechtste. Als je Duitsers beluistert (de oud Wessies dan) dan zou dat kunnen liggen aan de compleet verdorven arbeidsmoraal uit het communistische plan tijdperk. Officieel was er geen werkloosheid, dus iedereen had een baantje ergens en het grootste heil was het halen van het plan. Terwijl de Wessies na de oorlog "tüchtig" aan het werk waren, waren de Ossies op hun dooie gemak bezig het plan te vervullen. De daarbij opgelopen achterstand in arbeidsmoraal en arbeidsproduktiviteit schijnt in de voormalige DDR nog steeds lager te liggen dan in de oude BRD, reden ook voor de duitse politiek in het oosten nog steeds lagere lonen te betalen dan in het westen.

--
Met vriendelijke groeten,
Ben Doedens

één

de

opgelopen

voor

Reply to
Joep Valize

En dus ga je maar een beetje boven lopen quoten... De pot verwijt de ketel enzo? En komen er geen guitaarversterkers uit de genoemde landen? Wel eens een Chinese blokfluit gehad? Nou dan!

- Met vriendelijke groet,

Hallo Marielle,is het probleem al opgelost,zoniet mail me snipped-for-privacy@zonnet.nl groetjes jw

Reply to
Jan Willem Pasman