Max. stroom tijdklokje

Op het klokje staat 16(2)A. Wat houd dat in? Max 16A inschakelstroom en max

2A continue?

Hans

Reply to
JT van Es

"JT van Es" schreef in bericht news:ck9i8t$9n2$ snipped-for-privacy@sunnews.cern.ch...

max

Yep. je mag door voor de wasmachine

Jantje

Reply to
jantje

Meestal 16A AC , 2A DC (12 ...32V afhankelijk van testprocedure)

--
 - René
Reply to

"René" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Die timers (lichtnet dingen) kunnen helemaal niet werken op DC dus heeft m.i. Jantje gelijk.

Hans

Reply to
JT van Es

Er stond "schakelklok". Dat is niet noodzakelijkerwijs zo'n stekker-doorsteek ding. Het zou een tijdklok met vrij schakel-kontakt kunnen zijn. De klok loopt op lichtnet, het vrije schakelkontakt kan vanalles schakelen.

De notatie is CE / UL gedefinieerd, DC rating is doorgaans lager als voor AC.

2A continue zou een schakelklok reduceren voor gebruik met schemerlampjes.....
--
 - René
Reply to

T gaat om de stroom die geschakeld kan worden, dus heeft Jantje wel gelijk, maar niet alleen;-)

--
Groet,     Gerard.

Posted by news://news.nb.nu
Reply to
Bezemsteel

[...]

en

René, ik geef toe dat mijn vraag wat duidelijker had kunnen zijn maar om een lichtbron van 450 Watt een schemerlampje te noemen vind ik wat overtrokken. Dat stekker-doorsteek ding met de aanduiding 16(2) Amp legt het loodje bij het schakelen van de verwarming van een biljart. Ik schat het vermogen van die verwarming op 1kWatt maar zal het nu eens echt gaan meten.

Hans

Reply to
JT van Es

16A met een weerstandsbelasting en 2A met een inductieve belasting.
Reply to
kees

Ennnnnn weeeeeeeee hebben de echte winnaar!

Reply to
ELAL

Gefeliciteerd Kees.

Maar hoe weet een consument nu wat hij met die mededeling aan moet? Consument koopt zo'n klokje bij de Blokker en in dit geval wil hij er een biljart mee schakelen. Eerst een 7dagen ding dat prompt van de leg is en daarna een 24hr ding waarvan de contacten vast bakken. Vermoedelijk zit er in een van de poten van het biljart een (scheiding)-trafo maar dat moet je dan gaan meten want je kunt niet even in zo'n poot kijken. Dat komt er nu van als je je biertje te dicht bij een biljart staat te drinken.

Hans

Reply to
JT van Es

De kassière bij de blokker hoort natuurlijk te vragen wat de klant precies wil schakelen met het klokje, zie je het voor je?: Ah, u komt een schakelklok kopen. Als u er inductieve belastingen mee wilt schakelen, dan mag dat niet hoger zijn da 2 ampère hoor. Zegels?

Biljart en Bier, dat hoort toch bij elkaar?

--
Groet,     Gerard.

Posted by news://news.nb.nu
Reply to