kattenverjager mensenplaag

Heeft er iemand ervaring met ultrasone kattenverjagers? Buren verderop hebben er sinds kort eentje in de tuin, en de verkoper zal ze wel wijsgemaakt hebben dat het voor mensen onhoorbaar ultrageluid is, maar ik en andere buren horen de irritante pieptoon vele malen per dag. Mijn vraag is of meer mensen de ervaring hebben dat de pieptoon van sommige apparaten hoorbaar is voor mensen, welk merk dat dan is, of dat er een bepaalde ongewenste instelling van het apparaat is die de hoorbare pieptoon veroorzaakt. De buren zijn niet erg toeschietelijk, welk merk ze hebben is onbekend. Hij ziet er uit als een groen kastje met een toeter.

Reply to
Arnold

Hoe reageren de katten erop, laten die zich er door wegjagen?

Reply to
Euker Voorn

Er zijn ineens geen katten om het te checken.....))

Reply to
post2u

Dit valt overigens gewoon onder geluidsoverlast, en als die 's nachts ook aanstaat kun je daar de poltie voor bellen en die MOETEN dan aktie ondernemen.

Reply to
Euker Voorn

Hun eigen kat loopt er langs alsof hij niets hoort.

Reply to
Arnold

Er is geen sprake van politie erbij halen. Ik wil voorlopig alleen weten of andere kattenverjagers ook hoorbaar zijn.

Reply to
Arnold

Ik weet niet hoe de frequentie van een kattenverjager is, maar ik hoor muggenverjagers, GSM-opladers, ... Zeer hoge irritante pieptoon, en de muggenverjager helpt in elk geval geen bal.

Snachts even over het muurtje kruipen en een dikke laag PU-schuim erover, zou dat helpen ?

Reply to
wannes

HALT OF IK SCHIET!

Reply to
Euker Voorn

"Arnold" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@c65g2000hsa.googlegroups.com...

Ik heb ooit (als freelancer) een ontwerp gemaakt voor een dergelijk apparaat, wat door de fabrikant werd aangeboden voor het verjagen van ratten en muizen. Zat een generator in met varieerende frekwentie, waarvan het sweepbereik instelbaar was met een potmeter. Als het bereik te groot staat ingesteld, komt het geluid ook in het hoorbare gebied.

Er zijn zelfs gemeenten geweest die dit soort apparaten inzetten voor het verjagen van hangjongeren op bepaalde plekken. Het idee was dat jongeren frekwenties die net in hoorbare gebied zitten wel kunnen horen, en volwassen niet. Ook daar regende het klachten.

Gr. AdZ

Reply to
Ad Zijlmans

Arnold was zeer hard aan het denken :

Ja je kunt ze horen en nee katten trekken zich er niks van aan.

Reply to
Vonkenboer

Katten schrikken niet van (ultra)-geluid,..

Als je katten hebt, houd je ze bij. Maak een buitenren of zo.

(zelf 12 katten en buitenren)

Reply to
-=MrX=-

Als die duivenhouders nou ook eens een ren maken ;-)

Reply to
Vonkenboer

Ik heb deze bij mijn vijver hangen:

Alleen als je er dicht bij zit (binnen een meter) dan hoor je een hele hoge toon. Is voor de rest totaal niet storend of overlastgevend voor ons.

-- Marcel

Reply to
Ma®©el

Een geluidsdichte 'kinderren' lijkt mij ook wel iets....))

Reply to
post2u

Ik heb ooit zo'n ding gekocht tegen het geblaf van de hond van de buren. Hielp overigens geen barst. Wel zat er op dat ding een knopje waarmee je een voor mensen hoorbare pieptoon erbij kreeg zodat je kon checken of het apparaat werkte. Misschien zit er op dat ding van de buren ook zo'n schakelaar.

Reply to
Gert

Gert wrote, 28/07/2008 12:24:

Je hebt meer aan een apparaatje waar /twee/ knopjes aan zitten. Die kun je dan in je oren stoppen.

--
p.a.
Reply to

Afgaande op de foto in

hebben de buren het apparaat gekocht bij Amazon. In de reviews de ervaring te zijn dat de 'ultrasone' pieptoon inderdaad hoorbaar is. Dan ligt het helaas niet aan de schakelaar.

Reply to
Arnold

Ooh mocht daar iemand een oplossing voor weten dan hoor ik het graag, tevens aangeboden 3 testkinderen ;-)

Mark

Reply to
Vonkenboer

Die "Better Together" suggestie die ze daar aanbieden lijkt me trouwens veel effectiever tegen katten!

Paul

Reply to
Paul

Hier in FR worden die dingen verkocht om blaffende honden stil te maken, en om slangen en mollen de tuin uit te jagen. Werkt het?

Nee.

Reply to
Euker Voorn