Ik vond in een doos...

...een ECC81 radiobuis van Philips

nou vroeg ik mij af of iemand een schematje heeft om hiervan een simpele versterker te bouwen. het liefst met laagspanning.

--
JVD - jvd_609 [at] hotmail [dot] com
http://www.josvandijken.tk - http://www.jvd-ftp.tk

"JVD" rammelde 16-11-03 maar wat op het keyboardt en:

Voor zover mijn geheugen nog reikt, is de ECC een voorversterker (dubbel) Maar mag ik vragen wat jij onder laagspanning verstaat??

--
Mvg.: Thomas.
-----------------

Posted by news://news.nb.nu
Reply to
De Wâldpiek ©

Een zekere meneer Kainka (Burkhard van voren, geloof ik) heeft het een en ander geschreven over buizen op laagspanning. In de laatste 2 elektuurs, maar ook gewoon op zijn website, misschien even op 'kainka' zoeken met google.

De Wâldpiek © schreef in berichtnieuws snipped-for-privacy@SPAMNOchello.nl...

alles onder de 2kV? :))))

Reply to
Dakduvel

In de nieuwsgroep news: snipped-for-privacy@SPAMNOchello.nl, slingerde De Wâldpiek © de volgende woorden naar ons toe:

laagspanning vind ik een spanning tot 50 Volt ;)

--
[...]

Hier vind je enige specificatie's

groet Manus

Reply to
Manus

"JVD" schreef in bericht news:bp8t1n$6nf$ snipped-for-privacy@reader11.wxs.nl...

Kijk eens op

Hier staan wat schakelingen met ecc86 op 6-12 volt , verschilt niet veel van de ecc 81

Groet van Len

Reply to
Len

Nog een kleine aanvulling , in de ecc81 zitten 2 gloeidraden van 6,3 Volt in serie deze kun je parallel schakelen door pootje 4 en 5 door te verbinden De gloeispanning komt dan op poot 4/5 en 9 ,

Len.

"Len" schreef in bericht news:bpaa5o$8e0$ snipped-for-privacy@reader08.wxs.nl...

van

Reply to
Len

Het grote vershcil is dat de ECC86 speciaal is geconstrueerd op lage spanningen, de ECC81 niet! Maar zoals dhr. Kainka al schrijft, is er wel wat mee te beginnen.

Hoi,

even uit mijn hoofd...... stond er enige maanden gelden het e.e.a. in Elektuur over buizen op een lagere spanning. Leuke artikeltjes om te lezen. Ik heb ze hier helaas niet maar er zullen er diverse zijn die ze wel hebben en anders de bibliotheek wel.

Succes, Eric. schreef > > Kijk eens op

van

Reply to
Eric Post

Leuk projectje. Wat ga je ermee doen? Gewoon eens proberen?

Ik heb nog 3 subminiatuur buisjes uit een oud gehoorapparaat. MET de buisvoetjes :-)

Misschien moest ik daar ook maar iets mee gaan doen. Da's mooi werk.

Telefan.

Reply to
telefan

In de nieuwsgroep news: snipped-for-privacy@4ax.com, slingerde telefan de volgende woorden naar ons toe:

ja gewoon om es een beetje te knutselen met een buisje

--
[...]

Dat is dan niet volgens de officieele definitie. Laagspanning: nominale wisselspanning tussen 50 V en 1000 V en een nominale gelijkspanning tussen 75 V en 1500 V.

--
pim. ReplyTo: news^A^B^C3^Hlezer [at] schaeffer.tk
Reply to

In de nieuwsgroep news:3fbbb1a7$0$205$ snipped-for-privacy@news.euronet.nl, slingerde pim schaeffer de volgende woorden naar ons toe:

ja dat is zo. maar 1000 volt vind ik persoonlijk best hoog(spanning)