(GSM) telefoonkiezer op alarminstallatie

Mijn alarminstallatie heeft een schakelbare 12V uitgang voor het activeren van een telefoonkiezer. Weet iemand of er (en bij wie) een (GSM) telefoonkiezer te koop is ? Bij voorbaar mijn dank, Marcel

Reply to
Ma®©el

"Ma®©el" schreef in bericht news:d0873$484c33f6$4dfab799$ snipped-for-privacy@news.chello.nl...

Zie aan een oude GSM te komen. Sloop het frontje eraf en soldeer dan 2 draadjes aan de redailknop. Eventueel een klein relaistje aan de 12 Volt van de alarminstallatie.

--
CU, Rob

www.modelbouw.gompy.net
Skype: gompy-akm2
Reply to
Rob / gompy.net

even zoeken met google op M2M en GSM

heeft wel een aardig aanbod

Reply to
Ronald

Op Sun, 08 Jun 2008 21:55:37 +0200 schreef Ronald :

Hebben inderdaad heel veel, maar wel erg professioneel gericht. Als je iets wil voor huis tuin en keuken gebruik kijk dan eens naar de Elro telefoonkiezer. Meestal te koop bij Gamma of Praxis etc.

Have Fun

Fons

Reply to
Fons

"Ma®©el" schreef in bericht news:d0873$484c33f6$4dfab799$ snipped-for-privacy@news.chello.nl...

In belgie zijn ze te koop voor ongeveer 100 euro.

Reply to
Criticus

Bedankt allemaal voor de tips. Het hele professionele spul gaat me qua prijs iets te ver, alhoewel de kwaliteit ronduit goed zal zijn. Elro heeft inderdaad de SA125 (GSM dialer) en de SA127 (Telephone dialer) voor respectievelijk 120 en 150 euro.

Bij Conrad heb ik niets kunnen vinden. Ik ga eerst de optie van de bedrade redial knop van een oude GSM eens proberen, indien dit niets is komen de spullen van Elro in beeld !

-- Marcel

Reply to
Ma®©el

"Ma®©el" schreef in bericht news:11ae9$484d67d5$4dfab799$ snipped-for-privacy@news.chello.nl...

Dat zal wel een flop worden. Bij alarm-kontakt moet eerst de cls of clear toets ingedrukt worden en dan pas de redial knop. Dit is nodig mocht intussen iemand u opgebeld hebben of een SMS je gedaan heeft. Doe de proef maar eens. Het systeem met een controller is elke oproep zelfs gratis.

Reply to
Criticus

In news:d0873$484c33f6$4dfab799$ snipped-for-privacy@news.chello.nl typte Ma®©el:

Misschien vind je een huiscentrale met zo'n alarmkiezer ingebouwd, volgens mij heb ik wel eens zoiets gezien.

Op E-bay, en dan zoeken instellen "wereldwijd", vind je vaak ook veel apparatuur waarvan je nog niet wist dat die bestond en die blijkt dan (in het buitenland) soms ook nog eens absurd goedkoop te zijn.

T.

Reply to
Jos van der Valk presenteert

"Criticus" schreef in bericht news:51e3k.103111$ snipped-for-privacy@newsfe12.ams...

Nonsens, de zgn (alarm)sneltoets belt altijd het nummer wat onder de toets geprogrammeerd staat. Dit is ongeacht wie of wat er gebeld heeft. Daarbij kan je sms uitzetten en zelfs de inkomende gesprekken kan je uitschakelen.

Een GSM die belt naar een nummer zonder dat de andere kant opneemt is altijd gratis. Wordt er opgenomen, dan wordt het betalen......er is geen provider die gratis belminuten weggeeft.......zelfs niet met een controller (wat dat ook mag wezen).

--
CU, Rob

www.modelbouw.gompy.net
Skype: gompy-akm2
Reply to
Rob / gompy.net

"Ma®©el" schreef in bericht news:d0873$484c33f6$4dfab799$ snipped-for-privacy@news.chello.nl...

Als je via een PSTN of VOIP-lijn iets zoekt, kies dan voor een 2e handse KPN Homevox Universal 1-4e huiscentrale. Deze heeft twee alarmlussen ( No/Nc) en kan twee keer twee alarmnummers bellen. Kosten: 15 euro. Nadeel is dat de centrale niet werkt bij stroomuitval. Zorg dat je er een hebt met software-versie 5.0!

mvg, Peter-Paul.

Reply to
Peter-Paul

"Rob / gompy.net" schreef in bericht news:g2k1kc$ed1$ snipped-for-privacy@bozweb.net...

clear

proef

altijd

ook

Ik beschik over dergelijk systeem en ken de problemen die kunnen optreden. Wanneer er niet wordt opgenomen is de oproep gratis. Hoelang laat u deze bellen als u niet gaat opnemen? Ook uw antwoordapparaat moet uitgeschakeld zijn. Bij een oproep die niet beantwoord is verschijn op het schermpje : oproep gemist. Doe de proef manueel maar eens. Mijn systeem legt de hoorn op na 5 beltonen om te vermijden dat het antwoord apparaat inschakeld.

1)claer indrukken 2) redeal knop indrukken 3) afsluiten na een paar beltonen.
Reply to
Criticus

Conrad heeft zeker wél iets: artikel 19 66 66, meerdere in- en uitgangen, prepaid SIM erin en gaan ! kun je gelij de rest van je huis ook remote-enabled maken ;-)

Reply to
J.J. van den Berg

"Ma®©el" schreef in bericht news:d0873$484c33f6$4dfab799$ snipped-for-privacy@news.chello.nl...

Een échte inbreker zal tijdens de kraak je GSM uitschakelen middels een GSM-JAMMER

OJ

Reply to
Ome Johan

In news: snipped-for-privacy@mid.individual.net typte Ome Johan:

Een echte beveiliger zet een GSM-JAMMER-detector bij zijn GSM kiezer.

T.

Reply to
Jos van der Valk presenteert

"Jos van der Valk presenteert" schreef in bericht news:486924dd$0$14348$ snipped-for-privacy@news.xsall.nl...

Alsof dat helpt sukkel.. whoehahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ! Ome Johan

Reply to
Ome Johan

Heeft mijn Homevox 1-5 dat ook? Weety iemand toevallig een site waarin de verschillende mogelijkheden vand e diverse historiscjhe homevoxen staan, of zelfs maar een lijstje met welke types er geweest zijn?

Jasper

Reply to
Jasper Janssen

Op Sun, 13 Jul 2008 22:11:33 +0200 schreef Jasper Janssen :

Hoi Jasper,

Als het goed is heeft jouw Homevox 1-5 dat ook. Als het goed is heb ik thuis de gebruiksaanwijzing nog van dit apparaat. Als je wil kan ik je die wel sturen. Laat maar even weten.

Have Fun

Fons

Reply to
Fons