3.   ZTX213

of de alternatieven:

1.   TIPP31, ZTX651
2.   MPS2369, MPS2713
3.   BC213, BX214

Heeft iemand er nog over en te koop?

egmond @ xs4all . nl

Re: Gezocht diverse Transistors

1.   ZTX650 60V 2A 1W low sat, te vervangen door 2SC3328, 2SD1207 of 2SD1835.
2.   ZTX313 = BSV26, te vervangen door BSX20 of 2N2369 (=MPS2369=PH2369)
3.   ZTX213 = BC213, te vervangen door BC557

Elektronikaonline heeft vast wel wat.

Overigens, van TIPP31 heb ik nog nooit gehoord, en een TIP31 = BD241 gaat
waarschijnlijk niet goed werken.

---
Met vriendelijke groet,

   Maarten Bakker.

Re: Gezocht diverse Transistors
2SD1835.

ZTX zijn transistor types van Ferranti uit Engeland. Ik liet die gewoon
overkomen, want ze waren hier niet voorradig. DE NL vertegenwoordiging van
Ferranti zat destijds in het Groothandelsgebouw in Rotterdam. Ik moest er
wel meerdere van afnemen, iets van 5 of 10 per type.
Maar ach wat kost dat spul. Een paar kwartjes. Als het een kritische
toepassing is zou ik voor het origineel gaan en geen equivalenten gebruiken.
Die ZTX 3**  zijn erg kleine epoxy types en hebben een andere pin layout.
Hopenlijk heb je genoeg ruimte op de print voor die vervangers.
Origineel=beter!

Maurits

Re: Gezocht diverse Transistors

Dat gaat in ieder geval duidelijk op voor die ZTX650, de zwaardere ZTX653
die daarvoor gebruikt kan worden zit in ieder geval gewoon bij Nedis in
het programma. Wat betreft de ZTX313 en de BSV26, die zitten inderdaad in
een afwijkende behuizing, maar meestal geeft vervangen qua ruimte geen
probleem. Overigens is PH2369 volgens mijn databoek door zijn te lage
werkspanning toch geen 100% vervanger, dus ik zou het maar op de 2N2369 of
2N2369A houden, die is goed verkrijgbaar. ZTX213 is gewoon een
universeeltype, dus mag geen problemen geven.

Met vriendelijke groet,

   Maarten Bakker

Re: Gezocht diverse Transistors
Bedankt voor de tips... Waar vind ik ElektronikaOnline?

 > Overigens, van TIPP31 heb ik nog nooit gehoord, en een TIP31 = BD241 gaat
 > waarschijnlijk niet goed werken.

Tja, ik heb het ook maar overgenomen van een website...

Frans