Geknetter uit Sony televisie KV-M19TD

Beste mensen,

Er komt zo nu en dan geknetter uit mijn Sony televisie KV-M19TD. Ik heb de indruk dat het uit de buurt van de lijntrafo komt, (maar in ieder geval niet van de beeldbuis). Ook in het pikkedonker zie ik geen vonken. Inmiddels heb ik alles in die buurt schoongemaakt en doorgesoldeerd, maar dat mocht niet baten. Tijdens het geknetter wordt het beeld niet donkerder, wel bewegen sommige beeldlijnen (gedeeltelijk?) iets naar links.

Betekent dit dat de lijntrafo aan vervanging toe is? Of zijn er nog andere mogelijke oorzaken?

Alvast dank! Marc Allaart

Reply to
Marc Allaart

"Marc Allaart" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@inter.nl.net...

Altijd zijn er meerdere, vooral over het hoofd geziene oorzaken. Voorbeeldje: Tijdens mijn vakantie begon mijn waterkoker kuren te vertonen (controlelampje begon te knipperen). Een nieuwe gekocht en thuis de waterkoker gedemonteerd, Ik kon niet vinden en zet hem weer in elkaar. Spanning erop en "explodeert" mijn snoer. Blijkbaar was dat dus kappot. Door het demonteren bleek de overtemp van de waterkoker ook niet meer te werken en werd de spiraal roodgloeiend met ald gevolg een aardlek. In de grijze bak dus en weer wat bijgeleerd :-). Wat betreft je TV: Blijkbaar heb je hem open liggen. Eén hand op de rug en en toch maar proberen het geknetter te lokaliseren. De hoogspanning blijft toch de meest voor de hand liggende regio. Intern in de lijntrafo lijkt me dat je dat sterker in je beeld moet zien. Moeilijk te beoordelen vanaf hier natuurlijk.

n.n.

Reply to
n.n

Moguh

"n.n" wrote:

Als het hoogpanningsgeknetter is kan je de bron vinden met een plastic staafje; Als je in de buurt van het geknetter komt veranderd het geluid.

Vr.Gr, Rob

|                   Rob van der Putten, rob@sput.nl                    |
|               http://www.sput.nl/spam/spam-policy.html               |
Rob van der Putten