Philips tv defect, suggesties?

Hallo,

Ik heb een defecte philips tv (24CI1771/20R, chassis 3D). Hij gaat wel in standby, maar als ik hem wil aanzetten, lijkt ie gelijk weer terug te gaan naar standby. Zo te horen komt er wel eventjes hoogspanning uit het lijncircuit en uit een van de speakers komt steeds een tik.

Sowieso heb ik de print nagekeken en de nodige componenten opnieuw vastgesoldeerd, en wat diodes en transistoren nagemeten in het hoogspanningscircuit.

Heeft iemand nog suggesties waar ik het zou kunnen zoeken?

Geert

Reply to
Hoek

Heb je het ronde blauwe condensatortje bij de lijntrafo al eens bekeken of dat hij gebarsten is.

Groeten Peter

"Hoek" schreef in bericht news:vSZ8b.298950$ snipped-for-privacy@castor.casema.net...

weer

een

eddumokweer

Weet je zeker dat die tik niet een vonk is van de hoogspanning? Ik heb precies dezelfde symptomen eens gehad. Het probleem was opgelost nadat ik de achterkant van de beeldbuis had schoongemaakt. Er vlogen vonken van de hoogspanningskabel naar het vuil achterop de beeldbuis.

Als bovenstaande niet helpt is waarschijnlijk de cascade (tripler) overleden. Dat is dat kunststof blok waar de hoogspanningsdraad uitkomt.

Jan Pieter.

Reply to
Jan Pieter

"Jan Pieter" schreef op/a écrit le/wrote on; 14/09/2003

Hello, zoek niet achter die kaskade, dat is meer iets van Grundig en anderen, vroeger. Bij Philips is deze kaskade geintegreerd in de hoogspanningstransformator. Deze kan wel defect zijn maar eerst zou ik toch zeker de staat van de printen nakijken, de condensators zoals reeds vermeld de lijnen tor enz.

Groetjes.

--
Alain Beguin, be 2330
Newsreader MesNews NL,FR,GB.