Domotica Forum beginnen of niet ... ? Reacties graag !

Hallo,

Ik denk er al een tijdje aan om een forum over domotica te beginnen ... maar dan héél ruim, ik verduidelijk :

  • Het kan gaan over je eigen projecten die met automatisatie te maken hebben
  • Het kan gaan over toffe links naar projecten of producten
  • Het kan gaan over voorstellingen van nieuwe producten
  • Het kan gaan over vragen ivm. de integratie of uitwerking van een project
  • Het kan gaan over hoe je nu aan zoiets begint, met wat rekening te houden naar de andere aannemers toe etc....

Kortom, iets wat ik toe nu toe nog niet gevonden heb op het net ... en waar velen die er mee bezig zijn toch iets aan zullen hebben ...

Als er genoeg interesse is, zet ik het in de praktijk om !

Reacties kan je sturen naar snipped-for-privacy@amsat.org ofwel hier in de newsgroup !

Groeten,

Bart

Reply to
Bart De Pooter

Wel, er is al comp.home.automation en in het Nederlands een aantal discussie groepen via

Veel nogal x10 gericht.

Hans (msxhans apeding yahoo puntertussen com)

X10 info

MSX info
Sales at

Ploink

Dat is het 'em net ... allemaal x10 ...

Je kan nergens vinden hoe je alles het beste aanpakt, indien je bv. met teleruptors en groepssturingen gaat werken ... je kan nergens informatie vinden over de integratie van 1-wire netwerkjes met temperatuurmeting etc... je kan nergens vinden hoe je je buitensensors kan verbinden via relais naar uw alarmsysteem etc... Je kan nergens vinden hoe andere mensen hun projectjes rond domotica zoal hebben klaargespeeld ...

En 't is juist die leemte die ik graag zou vullen !!

Bart

"Plo>

maar

hebben

project

houden

waar

Reply to
Bart De Pooter

--
http://www.meadow.tk
Reply to

Go for it !

Ikzelf ben al bijna een jaar bezig met m'n eigen domoticasysteem, centraal gestuurd door een server, en verder m'n eigen electronica ontworpen, je kan het zo gek niet bedenken of het zit er in ! alhoewel ik op sommige punten nog wel eens ideeën wil wisselen met andere mensen. (ik ben 30 jaar, en ben al aan m'n 3de huis, en meteen ook 3de versie toe van m'n systeem) Let wel, ik hou het niet bij basis-domotica, ik ga echt ver ... (als je voorbeelden wil, mail me maar op kris at activehouse dot be)

greetz, Kris

Reply to
HomeAutomation Freak

tuurlijk intresse (y) !!