cd spelers die niet open gaan

Ik zit met drie cd spelers (twee philips- en een yamaha) die alledrie niet open gaan. Het probleem zit bij het losmaken van de centreerinrichting voor de cd die voor het naar voren komen van de slede opgetilld moet worden.Bij alle drie is de constructie nagenoeg identiek: een cilinder waarin een soort zaagtand is uitgesneden draait rond en drukt de centreerinrichting omhoog. De cilinder wordt aangedreven met behulp van een elastiek/drijfriem en bij alledrie slipt deze. Als je de cilinder bij het open gaan een klein zetje geeft functioneert alles prima, maar dat vereist dat de kap van de speler af is. Weet iemand een oplossing? Groet Laurens

Reply to
laurens

Hallo Laurens.

Begin eens om de snaar en de wieltjes waar deze overheen lopen goed schoon te maken met b.v. alcohol. Dit kun je goed doen met een wattestaafje waarmee je goed in het wieltje kunt komen. Mocht dit allemaal niet helpen, dan denk ik dat je het snaartje moet gaan vernieuwen.

Succes ermee. Vriendelijke groet, A.J.M. Vermeer "laurens" schreef in bericht news:2Iafe.56731$ snipped-for-privacy@amsnews02.chello.com...

Reply to
A. Vermeer

ik zit ook met twee krengen die niet opengaan.

--
Jos Wuijts.
Reply to

Ik had er één (plextor). Open gesloopt, schoongemaakt, beetje vaseline als smering erin en het werkt weer prima.

--
http://members.lycos.nl/evenafwezig/
Reply to