autoadapter

Beste NG,

regel mijn stroom voor de laptop aan boord via 12 v accu dan via een mobitronic omvormer die de stroom weer terug brengt tot de benodigde Volts, waar de laptop op werkt. Is het voor het stroomverbruik van de accu ook beter dat ik dit realiseer via een autoadopter( met eventueel regelbaar Voltage die direct op de 12 V aansluiting zit?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties: Jan.

Reply to
J. Jensma

"J. Jensma" schreef in bericht news:487a33fb$0$6028$ snipped-for-privacy@news.kpnplanet.nl...

Naar verweachting wel. Eerst van [12v DC naar 230v AC]* en dan weer van [230v AC naar 315v DC en naar 19v DC]** of zoiets

  • dat gebeurt in de mobitronic
** dat gebeurt in de laptopvoeding.

In een keer van 12v DC naar 19 VDC geeft altijd minder verliezen.

Reply to
Ex orange "klant"