ATA-chip.

Gegroet.

Beginnend in hobby elektronica, zou ik graag een oude 8-bits computer aansluiten aan een ATA-hard-disk.

Ik zoek dus informatie over mogelijke ATA-chipsets om eventueel te bemachtigen met data-sheets en dergelijke. Ook zoek ik informatie voor diskette controllers.

Kunnen jullie dat doen voor mij, met toffe links en zo?

Ik weet echt niet waar te beginnen met zoeken en de meeste informatie die ik vond is reeds verouderd.

Het is een 8bit computer en een bus-frequentie van 4 to 8MHZ, het is mogelijk, want ik heb er al informatie over gevonden, maar ik zou het graag zelf maken. :)

Ik ben zelfs nog de theorie aan het leren. :)

Dank bij voorbaat.

Luc.

Reply to
DrenKa

IDE-interfaces voor 8-bits micro's zijn overal te vinden. Google vindt

15000 hits voor "8051 ide".

Veel plezier dus.

--
    Martijn van Buul -  Pienjo@c64.org - http://www.stack.nl/~martijnb/
	 Geek code: G--  - Visit OuterSpace: mud.stack.nl 3333

Asimov

Martijn jammer is alleen dat IDE 8051 heel veel links opleveren die met ATA disk controllers te maken hebben maar met Integrated Development Environment. Dus dat veel plezier valt wel mee denk ik.

Reply to
Marco de Grauw

Ik denk dat zoiets dit of vorig jaar in Elektuur heeft gestaan.

De eerste twee links zijn voldoende.

--
[...]

8051 ATA levert er ca. 3000 op. Dus als de OP ongeveer 2 seconden werk had gedaan....
--
[...]

"Martijn van Buul" a écrit dans le message de news: snipped-for-privacy@mud.stack.nl...

ik wist niets over de 8051.

Tovh bedankt voor die spam.

Vriendelijk.

Reply to
DrenKa

Waar heb je het over !?

-- Martijn van Buul - snipped-for-privacy@c64.org -

[...]

Wat is een OP?

Ik dach dat je het over mij had.

Ik ben een groentje, verontschuldig mij voor mijn onwetendheid.

"Nee, schiet mij niet aa,n flarden, nee gij allesomvattende mensch."

Vriendelijk.

DrenKa.

Reply to
DrenKa

Na rijp beraad schreef DrenKa :

OP - acroniem voor original poster, degene die de thread begon. OP wordt vaak in followups gebruikt om te refereren aan degene die de draad begon: 'dat is nu juist wat de OP bedoelde', of 'en nou heeft de OP nog steeds geen antwoord op z'n vraag'.

--
Joz  - jvd_609 [at] hotmail [dot] com
Home: http://www.josvandijken.tk