ANWB schakeling.

Allow!

Op de anwb auto's zitten aan de achterzijde 2 x 2 knipperlichten. Nu wil ik dat, op een wat genuanceerdere manier evenaren, maar het gebrek aan de technische ontwikkel kennis, maakt dat er niet makkelijker op.

Het volgende moet gebeuren:

Als de linker knipperlicht knippert, moeten er 2 afzonderlijke lampjes om - en - om gaan knipperen. (in plaats van 1 die aan en uit gaat)

Dit zelfde geld voor rechts ;-)

Maar bij de alarmlichten, moeten de reeds aanwezige knipperlichten ombeurt gaan met degene die er bijgekomen zijn.

Wie helpt mij een handje 'op weg' :)

MvG,

T>/

Reply to
Thunder

"Thunder" schreef in bericht news:40280b87$0$184$ snipped-for-privacy@news.xsall.nl...

op.

Het is wel verboden bij de wet.

--
CU, Rob - Owner of usenet....incl. nl.test !
BTW, waar kan ik internet downloaden ?

"Rob / kabel-inter.net" schreef in bericht news:40280fa2$ snipped-for-privacy@news.kabel-inter.net...

ik heb dat ooit eens gemaakt op een autoambulance ( zo'n grote aanhanger) zaten van die rubberen breedte lichtjes op. die lichtjes zin 5watt ofzo of 10W

de min aansluiting van die lampjes op de + aansluiting gedaan van de knipperlichten dus de min niet meer aan het chassis maar aan de + aansluiting van de knipperlichten

situatie werd als volgend

verlichting aan, breedte lampjes aan knipperlicht aan breedtelampes gaan uit als knipperlicht aan is en vice versa

mischien heb je er wat aan

het werkt volgensmij alleen met lampjes van ongelijke wattage

--
ascii to ascii     dos to dos

Greetz   Bassie
Reply to
sprokkie

En dus doet de ANWB het, en zit het standaard op de oudere streekbussen...

"Rob / kabel-inter.net" :

Oranje knipperlichten achter op de auto?!

Nog ff, leg uit!

MvG,

T>/

Reply to
Thunder

Ik begrijp je bedoeling, na een paar bakkies koffie gelijk ff uitwerken ;-) Overigens, moet de 2e set, de grote krijgen van formaat fietslampje,

{ } < incl. socket = schaal 1:1 dan.

Niet overdreven groot of zo, gewoon een soort van accesoire ;-D

TnX!

T>/

;-)

Reply to
Thunder

"Thunder" schreef in bericht news:40288601$0$184$ snipped-for-privacy@news.xsall.nl...

aanhanger)

;-)

nah weet niet of dat de maat is, die lampjes zater en in 5 of 10 watt met bajonetsluiting. ik denk eerder 5wat dan 10, experimenteer eens wat met verschillende wattage's zou ik zeggen

--
ascii to ascii     dos to dos

Greetz   Bassie
Reply to
sprokkie

Sterker, dat wordt de maat ;-)

Een hoog wattage zal het niet worden, door alle apparatuur die er nu al inhangt, begint bij alles actief de binnenverlichting vrolijk te knipperen ;-P Maar dat was niet de bedoeling, en tevens 'gelukkig' niet de vraag :-)

Dat kun je wel aan mij overlaten ;-) Maar, dit avontuurtje gaat weer beginnen bij de halforts, eerst een doosje zekeringen kopen :)))

MvG<

T>/

Reply to
Thunder

"Thunder" schreef in bericht news:4028849b$0$184$ snipped-for-privacy@news.xsall.nl...

Nee.

Het om en om laten knipperen van 1 kant van de richtingaanwijzer. Dat de hulpdiensten het hebben is omdat zij een ontheffing daarvoor hebben. Een *normale* particuliere auto mag ook geen (orange) zwaailicht voeren (laten branden, lamp moet verwijdert zijn)

--
CU, Rob - Owner of usenet....incl. nl.test !
BTW, waar kan ik internet downloaden ?
www.gompy.net - www.kabel-inter.net
Reply to
Rob / kabel-inter.net

En daarom hebben streekbussen dat dus ook? Lijkt me niet dat dat hulpvoertuigen zijn heh. Volgens mij zie ik bij vrachtwagens ook wel eens wat om-en-om knipperen.

Okej, voortaan alleen nog maar rechtdoor?

hebben.

Die hebben blauw (en rood?) en evt. groen tot hun beschikking. en dan nog enkel icm een combinatie van toonsignalen, zijn zij een voorangsvoertuig.

Dit is ook geen zwaailicht, dit is een knipperlicht. Welke aan en uitgaat, als men veranderd van richting, niet om door het rode licht te crossen. Maar goed, de eerste bekeuring neem ik wel voor lief ;-) En nee... ik rij meestal wél door rood en oranje, maar dat staat hier los van :-)

MvG,

T>/

Reply to
Thunder

gebruik relais let er wel op dat er een aan en uit contact op zit (in de auto zitten van die vierkante blokjes 2x2x2 cm met de tekst 12v 30a of 12v 40a en deze zitten meestal bij de zekeringen dit zijn meestal relais) als deze 5 pootjes hebben dan hebben ze een maak en een verbreek contact (de pootjes hebben nummers) sluit op 30/b +12 volt sluit op 86/m -12 volt sluit op 85/s de plus die naar jouw knipperlicht gaat sluit op 87/a (dit is het middelste pootje) je nieuwe knipperlicht als +

87/h blijft open (deze afplakken met tape) (hier staat stroom op als op 85/s stroom staat) nu zal het tweede knipperlicht branden als de eerste uit is en uitgaan als het eerste aan is je hebt nu nog 1 probleem als je geen knipperlicht gebruikt brand het tweede continu dit is ook op te lossen door de stroom die op pootje 30/b (+12 volt) te onderbreken (haal de stroom bij je knipperlicht schakelaar vandaan en als je een hoge wat nodig hebt doe er dan weer een relais tussen

veel knutsel plezier groetjes Cody

"Thunder" schreef in bericht news:40280b87$0$184$ snipped-for-privacy@news.xsall.nl...

op.

Reply to