José:

Alleen een vetklep bovenop.

Reply to
Peter Elderson

~PC-freak©~:

Was jij dat, op die jankdingen?

Reply to
Peter Elderson

Op Sat, 21 Feb 2009 19:42:56 +0100, schreef Peter Elderson het volgende.

???????????????

groetjes Henk

--
#Laat altijd staan op wie en wat je reageert, en antwoord
altijd onderaan waarbij je het overbodige knipt.#

~PC-freak=A9~:

Je ? toets blyfd hangen.

--=20 Stop met dat 'stam plus t' ge=EBtter, spel liever stam plus v=E8rbuiglett= er. Spel IJ als Y, geen and're letter, dan ben je =E9cht een X-Y-Zetter.

Reply to
Bad Format Buster

in=20

=20

otor=20

Ja, dat was leuk bij die SS50, 'n stukje van de gasschuif erag, de=20 begrenzer uit de ontsteking, voor een groter kettingwiel en je reed al=20

2takten eruit op afstand. Biovendien bleef het brandstofverbruik ook nog netjes

--=20 JandeBehanger

Reply to
JandeBehanger

Op Sat, 21 Feb 2009 19:57:53 +0100, schreef JandeBehanger het volgende.

Mijn 1e was er 1 met een schommelarm in de voorvoork (schuine tank en zelfs beenschilden) en het type weet ik niet meer. Mijn 2e was idd een SS50 met een zogenoemd T-frame, daar kocht ik een uitgebreid opvoersetje voor bij de Honda-dealer á destijds FL 175,-. Dat setje bevatte een 17 mm carbureteur alsmede een verzwaarde koppeling en wat tandwielen, daarvoor moest je wel je complete blok demonteren, maarja dat hoort erbij als je wat sneller wilde ;-) Het ding liep 90 á 100 km/h en trok menige auto bij het stoplicht eruit, ik praat over het jaar 1969 ;-)

idd, 1 op 50 was heel gewoon, maar na die aanpassing 1 op 30 á 35.

Maar het wordt een beetje OT denk ik.

groetjes Henk

--
[...]

JandeBehanger:

Haha, die gilbakkies legden het allemaal af tegen mijn Cyrus!

Reply to
Peter Elderson

Mijn Puck Skylark (aka M50 Racing) heeft nooit de wettelijke grens van, ik meen, 80 dB overschreden, terwijl deze wel 65 km/h ging :-)

--

Rudolpho
Carpe Diem

Ze vergaten er wel opgevoerde remmen bij te leveren. :-) Mijn Puck Skylark had wel goede remmen, maar ja, die werd in Oostenrijk en Duitsland als 125 cc motor uitgeleverd. In Nederland alleen de 50 cc brommer.

--

Rudolpho
Carpe Diem

Tja, een brommer zonder human interface komt niet ver :-)

--

Rudolpho
Carpe Diem

Brons bouwde toendertijd 2takt turbo dieselmoteren met een klep per cilinder.

Ooit eens geweest met een excursie van school in de eind zeventiger jaren.

--
JandeBehanger
Reply to

C50 zeker?

Gilbakkies? Denk dat je in de war bent met opgevoerde Kreidlers ofzo.

Op Sun, 22 Feb 2009 03:29:02 +0100, schreef snipped-for-privacy@wf.dd.invalid het volgende.

Ik weet het echt niet meer, is al weer zolang geleden.

groetjes Henk

--
[...]

Ik zag dat Piet me net voor was met die Monosoupape. Waar ik eigenlijk naar had willen verwijzen was het volgende, dit kon ik echter niet vinden omdat de website van Wärtsilä gisteren in onderhoud was:

Zie de tekening op pagina 6. Deze tweetakt dieselmotor heeft alleen een (uitlaat-)klep. Voor het geforceerde inlaten van de lucht is er een inlaatpoort, die open is wanneer de zuiger zich in de onderste stand bevindt.

Ook deze motor zul je overigens niet snel in een auto aantreffen...

--
Vriendelijke groet,
Simon Brouwer.

| http://nl.openoffice.org | http://www.opentaal.org |
Reply to
Simon Brouwer

Yep, met een voorsprong van 11 minuten. Gelukkig was dit niet de Tour de France. ;-)

Met vermogens tussen 25000 en 85000 kW vrees ik dat er niet veel van de auto zal overblijven als je even gas geeft. :-)

Ach een auto van een meter of honderd moet hier tegen kunnen :-)

--

Rudolpho
Carpe Diem

En die waren zeer berucht om het rookgordijn wat ze legden als je er vol gas mee gaf.

--

Rudolpho
Carpe Diem

Op Sun, 22 Feb 2009 12:38:15 +0100, schreef Rudolpho het volgende.

Mede daarom ging mijn voorkeur uit naar 4-takt.

groetjes Henk

--
[...]

Zou kunnen. Ik kende in die tijd twee kategorieën: mijn brommer (geweldig fantastisch allerbeste aller tijden) en andere brommers (prut, deugden niet, verkeerd geluid, volkomen inferieur).

Kwa opvoeren wa ik ook niet erg subtiel: vergrote cilinderkop monteren, spoelpoorten uitvijlen en uitlaat afzagen. Dat laatste hielp niet voor de prestatie maar wel voor de overlast, wat ik in die tijd een groot voordeel vond.

Reply to
Peter Elderson