Latest threads in Electronics (Danish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

=?iso-8859-1?Q?P=E5?= jakt etter FIFO buffer
Hei! Jeg er på jakt etter FIFO buffer av typen 16k x 9. Disse har betegnelsen IDT7206-15 (IDT), CY7C462-15 (Cypress). Tallet etter bindestreken er access tid som må være på 15ns eller mindre. Vet...
1
1

Flip-Flop .. elektronisk Kiprelæ ...
., Hejsa .. Findes der virkelig ikke en Logik kreds som indeholder alt hvad man skal bruge for at lave et eletronisk kiprelæ ? .. Eller er der en der kunne evt komme med diagram og komponentliste på...
5
5

Kondensator på borehammer.
På min Impex borehammer er kondensatoren bålet af, Den slår en ca 5 cm lang stikflamme sammen med et højlydt #¤%%¤&¤# BBBBZZZZZZZZZZZZZZZZ%%¤#"2#¤%77%PLAFF (såddan cirka) motoren er på 220...
4
4

Re: transistorer i sonyreciever
Hey tog lige google : QUESTION NO. P91902-3: Need Cross Reference for MP1620 & MN2488, SK parts oem for Sony. They are available via Sony however I need them asap and I don't have time to wait for...

Tolerance på kondensator
Når en kondensators tolerance opgives til +- 0,5 - 5%, hvordan skal det så tydes? Må gerne forklares med et eksempel. Finn
2
2

Re: IrDA port med TFDS 4500
Erik Graversen skriver: Formodenligt ikke. Hvis du har venbdt stikket modsat, er 5 volt, blevet "forsynet" fra IRTX og ground "svæver" (har ingen forbindelse). Klaus
5
5

Re: Strømforsyning
"Mads Husted" skrev i en meddelelse news:be4hkb$6ls$ har en fra 0 side. også der Uha - det var da en voksen PSU - 15A x 30V = 450 W eller skulle der stå 1,5 A (så har jeg en tegning) - men da du...
6
6

PLD program
Hej Jeg har en EPM3032 fra Altera, som jeg godt kunne tænke mig at lave et program til. Jeg har protel99se + servicepack 6, med protel99se skulle man jo kunne lave et diagram af det ønskede...

Re: Service kits til video
Er der en fra Odense og omegn der kunne tænke sig at hjælpe mig med denne video?

Radiohistorisk spørgsmål
Ejendommen jeg bor i er bygget 1929-31. På fotografier fra beg. af 30'erne kan man se der i gården står to høje pæle som foroven er forsynet med en slags kabelholder. Folk som ved mere end mig...
20
20

Telefonsender i Svane-el SSI-100 alarm?
Hej Jeg har et SSI-100 alarmsystem siddende i huset, som den forrige ejer efterlod. Vedkommende var tilmeldt telesikring, og det er tilsyneladende "deres" telefonsender, som sidder deri. Jeg vil gerne...

Problem med Philips TV
Hej, Min kæreste har et ca. 2 år gammelt 28" Philips widescreen tv (28pw6305/01). Når det har været tændt et stykke tid, skifter det over til henholdsvis Ext 1, 2 eller 3 (AV indgangene?). Når...
5
5

billige stik osv. Hvem??
Hej alle For nogen tid siden var der nogen, der sendte et link til et dansk firma, som solgte meget billige stik og andre elektronikdele. Så vidt jeg husker lå firmaet langt ude på landet og...
2
2

Re: Tang-amperemeter
Måske dette: Det kan da måle DC, måske ikke helt gratis... Men ellers koster de vel omkring 8K ? Men hvad skal du måle da?
15
15

Hexapod maskine
Hej alle, jeg kunne ikke finde en gruppe der passede under dk.teknik (f.eks. noget alá og kunne ikke give svar så jeg poster her, håber det er ok (lavede en søgning på robotter, og mange af...
2
2