Latest threads in Electronics (Danish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

DC/DC converter
Er der nogen her der kan komme med et godt bud p?? hvor jeg finder en DC/DC converter 12V ???> 5V @ 5A ? Gerne med et 4 pin DIN stik. Mvh Henrik
2
2

Diagran til flyradio
Jeg skal prøve at reparere en ældre flyradio, brugt til svævefly. Der er masser af bærebølge, men ingen modulation. Er der nogen, der har diagrammet til ATR720C, eller blot modulationsdelen af...
5
5

Afkobling og stel?
Hej nørder ;-) Jeg har erhvervet mig et ICEPower modul ASP125ASX2 men, der er lidt problemer med impedancen, så jeg er i gang på at designe en buffer til at sidde før indgangen. Udganspunktett er...
8
8

Timer 0-1 sek
Hej Jeg har brug for en lille timer som skal trækket et lille relæ. Kredsløbet skal være med en optokobler som når lyset i den afbrydes skal starte timeren. Relæet skal kippe efter f.eks 0.5...
3
3

teleslyngeforstærkere.
Har jeg i mine unge dage sat mange op af, og husker det normalt var store flere kilo tunge apparater. Nu var de jo heller ikke ligefrem til privatboliger, så det tænkte jeg dengang ikke dybere over....
25
25

Dele til fladskærms-reparation
Hej Nogen der kender en leverandør som har disse dele? L6598 DIL 16ben (resonans psu controller) 2 stk. P14NK50ZFP TO-220 (FET) P22NF03L TO-220 (FET) TL431 TO-92 (regulator) TCET1103G (optocoupler)...
3
3

Finde en bestemt slags skrueterminaler på Ebay
Hej Ebay er jo et paradis når det drejer sig om at købe stumper til en elektronik nørd, men det kan være et helvede at finde det man søger. Jeg leder efter en forhandler af nogle bestemte...
11
11

Driver til LED ???
Hej Elektronik Gruppe Kan man sætte nedestående lyskilde direkte på et 12V batteri eller skal der en driver foran, i såfald, er der nogen der kan komme med et forslag? mvh Jens

9 år gammelt køleskab slår HFI fra
Hej Mit gamle Gram køleskab fik pludselig en nat HFI relæet til at slå fra. Der er med andre ord overgang i det. Ellers kører det fint. Jeg har så pillet jordledning ud af stikket, og det kører...
3
3

diagram på digitalur
Hej jeg mangler et diagram / byggesæt til en amlindeligt digitalur (24-timers) og med almindelige 7 segment lystal, alt hvad jeg har kunnet finde har været noget avanceret noget, jeg skal bare bruge...
4
4

Mikrofonindgang på lydkort
Jeg har læst at der på nogle lydkort er 5 V forsyning fra mikrofonstikket på lydindgangen. Er der nogen, der ved hvilken forbindelse i stikket? -Søren
3
3

Beregning af køleplade til lineær PSU.
Hej Alle. Som tidligere n=E6vnt er jeg i gang med at bygge en variabel PSU Efter som min k=F8ling tilsyneladende ikke er god nok m=E5tte jeg jo l=E6se= lidt om det. Min trafo leverer 30V AC, og...
3
3

OT:Ugens sony support joke
Mit sony kdl32-bx300 var var begyndt at låse så det ikke reagerede på remote eller knapper på kabinet. lod jeg det køre genstratede det efter 5-15 min af sig selv med et kanld i højtaleren....
42
42

lysdiode vandtæt
Hej alle sikke en herlig sommer :-) Jeg skal have monteret et blåt lys i et akvarie, men er i tvivl om en masse. kan man købe blå dioder der kan tåle vand, og hvad skal de have af strøm
12
12

Søger hjælp til forståelse og mod ifikation af analogkredsløb fra analog-guru ; -)
Hey gruppe. Jeg sidder med et Tektronix WFM601A apparat. Der er tale om et digitalt vectorscope (SDI video) med gammeldags elektrostatisk afbøjet billedrør. Jeg har rykket så meget jeg kan ud, af...
1
1