Timer 0-1 sek

Hej

Jeg har brug for en lille timer som skal trækket et lille relæ.

Kredsløbet skal være med en optokobler som når lyset i den afbrydes skal starte timeren. Relæet skal kippe efter f.eks 0.5 sek, alt efter hvad timeren er sat til.

Altså når lyset afbrydes skal relæet trække efter 0-1 sek (alt efter hvad man har valgt)

Hvem kan hjælpe med et diagram?

Jeg havde tænkt mig noget med en ne555 timer IC.

Henrik

Reply to
Henrik Jensen

Den 01.08.2012 14:55, skrev Henrik Jensen:

Bruk en AVR.

HM

Reply to
Harald Mossige

Henrik Jensen skriver:

Off delay timer circuit er hvad du mangler.....

Eksempelvis:

Kig på "Switch debouncer", erstat switchen med din optopkobler og lad udgangen trække et omskifterrelæ.

Elelr her:

   Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk

Harald Mossige skriver:

Det er alt for besværligt.