Voltage inverter

Hej

Jeg skal bruge en voltage inverter til at drive to Texas instrument TLE2071 opamps, som skal køre +5(Vpp) og -5 V(Vss). Hvilken ville I vælge? Jeg har kigget på ICL7660 fra Maxim-ic, men er ikke sikke på at den kan yder nok strøm (skal nok bruge 30-40 mA), og så støjer den en del bagud.

Hilsen Mikkel

Reply to
Mikkel Lund

Har selv med held brugt en almindelig RS-232 transceiver, og hugget spændingen på dens kondensatorer. Det er billigt og det virker. Hvor meget man kan hive ud ved jeg ikke. TLE2071 bruger da kun omkring 2mA, og en TLE2072 (dual) bruger lidt mindre pr forstærker. Med passende filtrering af forsyningen har jeg ikke haft problemer.

"Bo Bjerre" skrev i en meddelelse news:424ea210$0$13740$ snipped-for-privacy@nntp03.dk.telia.net...

Penge er ikke noget problem, hehe.

Hmm, jeg husker muligtvist forkert. Nu er det en meget hurtig puls som jeg vil forstærke, ca 5 µs lang, og meget af tiden sker der ikke noget. Den trækker nok en masse strøm lige når den forstærker, så det kan være jeg skal flytte kondensatoren helt tæt på forstærkeren.

Hilsen Mikkel

Reply to
Mikkel Lund

-det projekt vil jeg gerne deltage i, bare for pengenes skyld :-)

"Bo Bjerre" skrev i en meddelelse news:424eca7d$0$22677$ snipped-for-privacy@nntp04.dk.telia.net...

Det er dog ganske ulønnet .

Hilsen Mikkel

Reply to