Valg af antialiasings filter?

"Glenn Møller-Holst" skrev i en meddelelse news:esaa9k$hog$ snipped-for-privacy@news.net.uni-c.dk...

Hej Glenn,

tak for det... har tit siddet og tygget de gamle blade igennem... hehe... er sgu meget sjovt... blot synes jeg at konstruktioner fra "Ny elektronik" ofte indeholder lidt flere fejl end fra de andre blade - måske har jeg bare været uheldig... :-)

--
mvh
Rasmus

Og ikke andet(Af betydning)? Hvorfor så antialiasing?

Usch. Det bliver vist svært med 192KHz sampling? Eller også er der noget jeg misser.

Jeg ville nok vælge en anden vej. Noget med at klippe det indgående signal, og trigge en tæller, alternativt noget fasedetektering.

OK.

Hvorfor er støjen så et problem?

Fin dimmer. Men er du sikker på at det er det rette valg?

Reply to
Ole Geisler

Der er mere information i det samplede signal, I det simple tilf=E6lde ku' man for eksemple interpolere sig frem til nulgennemgangen med h=F8jere opl=F8selighed end de 192KHz.

og med antagelser on ideel sampling, b=E5ndbegr=E6nsning og alt det der, kan man i princippet rekonstruere signal absolut n=F8jagtigt.

om 24 bit er nok og om det er realistisk at f=E5 100ps er en l=E6ngere udregning

trigger level bliver ret kritisk, og t=E6lleren skal v=E6re forholdsvis hurtig for at f=E5 en opl=F8sning p=E5 100ps ;), det er ca. 2.5cm print bane

-Lasse

Reply to
langwadt

Der er mere information i det samplede signal, I det simple tilfælde ku' man for eksemple interpolere sig frem til nulgennemgangen med højere opløselighed end de 192KHz.

og med antagelser on ideel sampling, båndbegrænsning og alt det der, kan man i princippet rekonstruere signal absolut nøjagtigt.

om 24 bit er nok og om det er realistisk at få 100ps er en længere udregning

trigger level bliver ret kritisk, og tælleren skal være forholdsvis hurtig for at få en opløsning på 100ps ;), det er ca. 2.5cm print bane

som jeg også har skrevet kunne det være rart med mere info om konstruktionen... umiddelbart vil jeg også vurdere at krav kontra hardware ikke helt spiller sammen... hvis det absolut skal laves med en ADC så vil jeg mene at der skal findes en der har en langt hurtigere samplingsfrekvens og så hive behandlingen over i det digitale domæne asap... :-)

--
mvh
Rasmus

Ja, men det tager tid.