EMC /print layout

er der nogen som kan henvise til en god l=E6rebog om EMC is=E6r ved layout af print. det skal v=E6re en begynder bog om emnet . ...jeg havde et problem med fejltrigning af en FF og l=E6ste lidt om EMC p=E5 nettet , fandt s=E5 ud af at l=E6gge en stel mellem de to kredsl=F8b ,specielt t=E6t p=E5 IC stel .og f=F8re denne stel t=E6t p=E5 clockledningen....og det k=F8rer bare. s=E5 det er p=E5 tide at undg=E5 s=E5danne fejl ..og her m=E5 kendskab til = EMC layout v=E6re vigtigt alex

Reply to
Alex

"Alex" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@v10g2000yqn.googlegroups.com... er der nogen som kan henvise til en god lærebog om EMC især ved layout af print. det skal være en begynder bog om emnet . ...jeg havde et problem med fejltrigning af en FF og læste lidt om EMC på nettet , fandt så ud af at lægge en stel mellem de to kredsløb ,specielt tæt på IC stel .og føre denne stel tæt på clockledningen....og det kører bare. så det er på tide at undgå sådanne fejl ..og her må kendskab til EMC layout være vigtigt alex

Jeg har lært meget af disse 2 bøger: Keith Armstrong - EMC for Printed Circuit Boards Mark I. Montrose - Printed Circuit Board Design Techniques for EMC Compliance

Den første ved jeg ikke om man kan købe mere. Den sidste kan du købe hos SAXO (den er desværre meget dyr )

Både Keith Armstrong og Mark I Montrose har skrevet flere bøger om emnet.

Dette skulle også være en god bog om emnet:

C: Nielsen

Reply to
Carsten Nielsen

l EMC

Hej Alex

Kig evt. ogs=E5 p=E5:

FOR-EMC Guidebooks:

-

The Hidden Schematic: EMC Threats in Medical Power Supplies:

Quote: "...Conclusion...Laying Out the Circuit Board..."

Ten Common EMI Problems:

EMC-Related and Functional Safety: Improving the Assessment Approach:

A New Forum for Sharing EMC Ideas:

Ensuring a Successful Visit to the EMC Test Lab:

Addressing EMI Shielding Problems with Specially Engineered Materials:

EMI/RFI Shielding, Ferrites, and Gaskets

Quote: "... Ferrite Beads..."

Shielding: Fabric-Over-Foam EMI Gaskets:

Why Electronic Products Fail FCC Testing:

A Practical Guide to Obtaining the CCC Mark for High-Tech Products:

Distributed-Element Multipole EMI Filters: Material and Design Considerations:

Previous issues of CE Magazine on-line:

Glenn

Reply to
Glenn

out

=E5

til EMC

age.html

hive/03/01/stumpf.html

p://

03/showcase_emi.html
11/Hug.html

/Singh.html

jo tak Glenn s=E5 skal jeg igang med link's .. det var da en masse du har om emnet.. m=E5ske kan jeg n=F8jes med at l=E6se p=E5 nettet ... jeg kan se at der ka= n v=E6re modstridende opfattelser af EMC p=E5 nettet.. feks er een in for delte stelplaner og en anden viser klart at det er en d=E5lig l=F8sning.. m=E5ske er det netop bedre at l=E6se p=E5 nettet og l=E6re at selv bed=F8mme....men s=E5 skal man jo vide en masse f=F8rst.. hmm alex

Reply to
Alex