Billige eller mærkevare NiMH celler ?

Er der nogen væsentlig forskel på low-cost 2500 MiMH celler fra Harald Nyborg til 90 kr for 4 stk AA og så eksempelvis energizer som sælges i Føtex for 4 stk til 149,95 inkl. hurtiglader ?

Jeg skal ikke bruge laderen, da jeg har en med individuel opladning af de enkelte celler. Kan se andre mærker end HN også ligger over

100 kr.
Reply to
Povl H. Pedersen

"Povl H. Pedersen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@ip100.home.terminal.dk...

Prøv at gå ind i en hobby butik. der får du 4 kvalitets celler for 100kr. og ja der er stor forskel.

Reply to
Jacob

Hvad er forskellen på de billige og de dyre ?

Er de billige ratet med for mange mAh ? Kan de levere mindre strøm (f.eks. til opladning af flash betyder det noget) ? Har de en kortere levetid inden de er døde ?

Reply to
Povl H. Pedersen

De typer, der sælges i forretninger til radiostyrede fly/skibe/biler er dem, der giver færrest problemer. Og de folk har mange (osse dårlige) erfaringer med genopladelige batterier.

Selv bruger jeg "GP batteries" til motorer i kameraer og til flash. De har dels høj kapacitet, og dels lever de mange år. De er ikke dyre, og jeg køber dem i Århus Radiolager.

forskellen på billige og dyre er (jeg købte nogle i fakta)

Fakta modellen er ratet til 1800mAh og giver 680mAh ud ved 200mA sanyo 2100 er ratet til 2100mAh og giver ved 2A 1700mAh. ved 200mAh giver den 2200mAh GP og Sanyo er de eneste to der efter minmening leverer gode batterier.

Jacob

Reply to
Jacob

Jacob skriver:

Panasonic er nu heller ikke helt bagude af dansen !

Klaus

-- Modelbane Europas hjemmeside:

"Povl H. Pedersen" skriver:

Jeg ville aldrig overlade mit batteriindkøb til Føtex - specielt ikke , når du hos batterier.dk kan få 8 stk 2100mAH Panasonic til 179 kr.

Jeg har 2x4 stk Panasonic 2000mAH til mit digitalkamera og en god lader. De kan kun få min anbefaling.

Nu er der en del forskel på 2100 mAh og 2500 mAh. De 20% kan gøre om man skal have et ekstra sæt med eller ej. Og da en del udstyr ikke virker når spændingen falder under et niveau, så vil man ofte ikke kunne benytte de sidste xxx mAh, og så er forskellen endnu større.

Reply to
Povl H. Pedersen

"Povl H. Pedersen" skriver:

Ja, nogle gange !

Men det kan let vise sig at noname 2500'erne ikke holder så længe som kvalitets 2100.... Men man kan også købe kvali 2500, de koster så bare lidt mere.

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

Kvali 2500 er de ikke så dyre igen. det er sådan 4 jeg har set man kan få for 100kr. det er så sanyo.

Jacob

Reply to
Jacob

Bare vær opmærksom på at diameteren på batteriet kan variere... f.eks. har jeg nogen 1800 Sanyo twicell (hedder de vist nok), som har en anelse mindre diameter end nogen andre Sanyo 2300 som jeg har... faktisk gør den kvarte millimeter (eller hvor lidt det nu er) at det er svært at få de "store" til at sidde ordentligt i f.eks. babyalarmen...

/Jens Ulrik

Reply to
Jens U. K.

"Jens U. K." skrev i en meddelelse news:mMFbf.78$ snipped-for-privacy@news.getnet.dk...

på nogle af sanyo og gp cellerne ligger der to lag plastic. det yderste kan man pille af.

Reply to
Jacob

Har selv en del af dem fra harald nyborg, og de fungerer udem=E6rket til mange ting. Mine bliver mest brugt til det leget=F8j som ungerne har. De har holdt i en del =E5r nu... Jeg bruger en minwa lader fra batterier.dk, og den er rimelig god, og har en funktion som motionere batterierne hvis de er lidt tr=E6tte. Man kan ogs=E5 hos dem, k=F8be panasonic batterier, som er af en noget bedre kvalitet. Dem har jeg ogs=E5, men bruger dem mest til mit eget RC leget=F8j. :-)

Mvh. Flemming

Reply to
jensen.flemming