Termometer (f.eks. DS1621)

Hejsa,

Jeg skal bygge et multitermometer, med vel 20-50 målepunkter.

Jeg tænkte på en hel flok DS1621 koblet i klynger af 8 stk. (det passer sådan cirka geografisk med de maskiner/emner der skal temperaturåvervåges)

Det hele skal til sidst interfaces med noget UC og så hjem til en linux maskine. (måske det bare bliver direkte på et io-kort)

Men DS1621 er hverken særlig ny eller særlig billig. (men dejlig let at have med at gøre)

Hvad ville I gøre i stedet?

Der er tale om et hobbyprojekt, så prisen er ikke uvæsentlig. Til gængæld er timerne billige :-)

/Morten %-)

Reply to
Morten Guldager

Jeg har valgt å bruke en ModBus løsning:

Termoføler: KTY81-210 Konstant strømdiode, 1 mA TINY15L Handler 4 PTC. DS3695 Jeg skal forsøke å integrere den inn i TINY15 vis jeg får tid.

HM

Reply to
Harald Mossige

Hej

Jeg har lavet et project med 64 sensore DS18B20 ... virker super

Her arbejder man også med klynger af sensorer og så sender PIC kredsen blot serienummeret og data over RS232 til f. eks din Linux PC hvor du så tolker dataerne

Wiljan

Reply to
Wiljan