Temperatursensor til Arduino

Jeg skal bruge en billig sensor til en arduino. Den skal bruges ved stuetemperatur og have en nøjagtig på 1-2 grader.

Kan en simpel NTC gøre det eller er den for unøjagtig?

Reply to
Martin Larsen

Eller skal der noget i denne stil til?

Martin Larsen

Hej Martin

Det klare en NTC fint.

--
Mvh

Den 26-03-2011 22:28, Martin Larsen skrev:

Køb en K-sensor på eBay, koster 5-10 kr. med ledning og gevind til fastskruning.

Data findes via Google.

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

Tak for de forskellige input. Jeg er kommet frem til at den fyr her både er billig og let at bruge da den giver et lineært output på 10mV / ° K.

Martin

Reply to
Martin Larsen