Hjælp til Rep. af Sharp XV-310P-projektor

Hejsa folkens. Er gået i gang med at kigge på en gammel svend af en LCD-projektor fra Sharp, Det drejer sig om en XV-310P der ikke helt fungerer efter hensigten...

Offeret virker stort set fint, der er OSD-tekst på, og jeg kan få lidt gang i farverne ved at pille lidt hist og her. den reagerer ikke på video-input, hverken Composite eller S-Video (den har ikke RGB)

Jeg mistænker en Video-switch-kreds for at være syg. Der sidder en Sharp IR3P89 på printet. det er muligvis en Converter fra Composite til RGB, (RGB som der går videre i dyret). der sidder 2 grupper af 3 modstande ved den, som der er video på. med skopet kan jeg tydeligt se OSD-billedet er der.

I indgangen af dyret sidder der en masse filtre og 2 delaylines. er der nogen der kan forklare, om den delayline forsinger lyden, eller det noget emd forholdet imellem chroma/luma ?

Hvor kan man spytte et signal ind, for at se om der er hul igennem ?? Mon der er nogen der kender den famøse IR3P89-kreds ?

Er der chance for at det er "almindeligt" RGB der er tale om, for så lodder jeg dyret af, og bruger den som RGB-projektor resten af dens dage....

Nogen der kan kome med forslag, modages de med kyshånd..

Hvis det kan være nogen hjælp kan jeg godt skyde en række billeder af ofret....

Anyone, Ole G. ??

MVH, Per.

Reply to
Per Jensen

Der er nyt i sagen. Jeg har siddet og gransket kredsløbet, og har fundet lidt datablade frem på sagerne.

Jeg har fundet ud af at sync'en kommer igennem fra videoinputtet til LCD-panelet, da jeg kan høre videokredsløbet hyle lidt, og denne frekvens ændrer sig sammen med billedfrekvenses i videosignalet.

Hvis jeg tæver løs på indgangsvælgeren (ringetryk) så kan jeg få et billede op på væggen af signalet på indgangen i et splitsekund, dog ser det ud til at der kun er røde og blå komponenter i billedet, der er intet grønt, sådan umiddelbart. Kan det hænge sammen med at RGB sync'er på den grønne ???

Der sidder en Toshiba TA8795BA (TA8795BF) Video signal processor. den har noget med chroma at gøre osv...

Mon det er et blanking-signal der forhindrer den i at spille ? Jeg mistænker en eller anden dum switch for at være synderen, jeg mangler bare en god testgenerator jeg kan smide signal i fra. et videobillede er lidt rodet at se på....

// Per.

Reply to
Per Jensen

"Per Jensen" skrev i en meddelelse news:418152c0$0$200$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

Har du prøvet med et RGB signal, evt fra en PC ?

Jeg kan da vist finde servicemanualen frem og scanne nogle sider diagrammer, hvis det kan være en hjælp.

Ove Pedersen

Reply to
Ove Pedersen

"Ove Pedersen" skrev i en meddelelse news:418287f0$0$218$ snipped-for-privacy@dread12.news.tele.dk...

diagrammer,

Hej Ove !

Nej, jeg har ikke testet med et RGB-signal endnu. jeg har læst mig til så meget, at den store Toshiba-videoprocessor tager et composite-signal ind og skiller det ad i RGB, H-sync & V-sync. jeg kan kun se mit signal på den Blå linie, det på R & G ser besynderligt ud. enten er den syg, eller noget der sidder efter den. Jeg har observeret en dobbelttransitor (SD-hus) der bliver så varm at man brænder sig på den. den har nogle gennempletteringer under sig, og der er godt befolket på den anden side, så jeg kan ikke umiddelbart se hvad den driver, den bliver ihvertfald farligt varm !!!

Hvad skal du have for en komplet servicemanual hvis det er ? jeg vil da gerne låne den og kopiere nogle sider, hvis du ikke vil af med den. det ville være en enormt stor hjælp af se i sådan en ! der sidder også et hav af trimmere, det ville være fedt at se testprocedurene og trimme den godt ind.

Jeg har p.t. ikke sat et RGB-signal ind, da jeg ikke umiddelbart kan finde sync'en. kun RGB.

Hjæææææælp, det ville være fedt at få den til at virke !

// Per.

Reply to
Per Jensen

Nåh jeg tænkte at et RGB signal susede udenom den der Video decoder, det kunne vel bare verificere at problemet ligger i decoderen. Jeg vil selvfølgelig gerne scanne servicemanualen til dig, send en mail til op(a)jai(dot)com så finder vi ud af noget.

Ove Pedersen

Reply to
Ove Pedersen

"Ove Pedersen" skrev i en meddelelse news:4182af2a$0$300$ snipped-for-privacy@dread12.news.tele.dk...