step down converter 220V til 110V . Minimum 75W

Hej,

Jeg er på udkig efter en stepdown converter som kan konvertere

220V til 110V. Den skal minimum være på 75W. Gerne omkring 100W.

Pris: omkring 100kroner.

Hvor får jeg sådan en billigst?

Jeg skal bruge 8 stk.

Reply to
Jens Christenen

Hejsa,

Grundlæggende:

Er der tale om AC- eller DC-spændinger??

//

Reply to
Claus

Der er tale om et keramisk jern som opvarmes. Produktet bruges til at gøre håret glat.

Her er et billede af produktet:

Jens Christenen

"Jens Christenen" skrev i en meddelelse news:48407689$0$15874$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

a-p/vo-224494.htm

mvh JBH

Reply to
JBH

"Jens Christenen" skrev i en meddelelse news:48407689$0$15874$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

a-p/vo-224494.htm

En anden mulighed, hvis den er til at skaffe.

65.html

Den er ikke baseret på en autotransformer men en triac. I praksis svarer den til en lysdæmper sat på halv styrke. Den kan sagtens bruges til f.eks varmelegemer og kul baserede motorer hvis disse ikke indeholder styreelektronik, men den kan bestemt ikke anbefales til ting indeholdende transformatorer, synkron/asynkronmotorer samt produkter som i forvejen indeholder f.eks triacbaseret elektronik til at styre effekten.

mvh JBH

Reply to
JBH

Tak skal du have...men den ligger lige 95 kroner over mit budget :o)

Reply to
Jens Christenen

Hvis ikke der er noget styring i den, så er det vel næsten nok med en diode, der skærer den ene halvbølge væk ?

Et varmelegme er vel ligeglad med det ?

--
Benny
Reply to

"Benny Nissen"

Enig - men der sidder jo en regulator i den "Exclusive MTR (Multi-Temp Regulator) with variable temperature settings - for styling fine and fragile, to thick and highly resistant hair" - og hvis den er elektronisk tror jeg ikke det går.

Per

Nej, jeg tænkte nok på det. Kan der ske noget ved at prøve det mon ? Det burde der vel ikke ?

... en skam jeg ikke vidste det noget før, for vi har smidt en masse

220/110 volt trafo'er ud på arbejdet :(
--
Benny
Reply to

I meddelelse: 48410852$0$90275$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk skrev Benny Nissen bl.a. (kan være lidt forkortet) :

Ja, det er den slags oplevelser der gør at lageret vokser og intet bliver smidt ud :-)

--
MVH Per, Herringe
Reply to