Spore satelit tv piratkort!

Ved nærmere eftertanke, tror jeg faktisk det var i TV avisen jeg så det

mvh JBH

Reply to
JBH

Hejsa

Nu er den type blandere jeg umiddelbart lige kender til, af slagsen med eks.vis. en dual-gate FET i indgangen. Nu skal jeg jo ikke sidde her og gøre mig vildt klog, men i min lærdom fra min hedengange uddannelse var det umåde svært at "sende" et signal baglæns ud i gennem sådan en fætter. (Fetter)

Mvh Martin

Reply to
Martin

Det har nok været for at skræmme folk, eler var datoen 1. april / 1. maj ;-)

--
Calle
Reply to

;-)

Det var pokkers. Er du Københavner ?

Men så søg selv lidt omkring emnet "Tempest" som teknikken hedder. Jeg nærmest faldt oved nedenstående. Håber du kan læse engelsk.

Citat:

Suppose it was possible to aim a device or an antenna at your apartment or home from across the street or down the block. Suppose you were working on a confidential business project on your PC. Suppose that device down the block could read what you were typing and viewing on the CRT? Feeling uncomfortable? Suppose that device could monitor everything you do on your computer by collecting electromagnetic radiation emitted from your computer's CRT, CPU and/or peripheral equipment, reconstruct those emissions into coherent receivable signals and store them for later review? Feeling faint? Good. The technology exists...and it has for some time.... You don't have to worry about a "middle of the night" break-in by some clandestine government black-bag team to plant a bug. They never have to enter your home or office. Seedy looking private investigators or the information warrior won't be found tampering with your telephone lines in the basement either...it's not necessary...all they have to do is point an antenna...safely, from a distance away...and collect your private data...

mvh JBH

Reply to
JBH

"Calle." skriver:

Næh, så skal de have den store matematikeksamen med. Jeg har 2 hoveder på en parabol, placeret med x cm's afstand. Skal de til at pejle retningen af parabolskålen, skal de ind i haven for at gøre det.

[snip]

Den er god nok. For at være forhåndsgodkendt til at skrive højt-klassificerede programmer til forsvaret (f.eks. Ubådssoftware) har f.eks. Terma i Århus et rum som er skærmet op til 2GHz med kobber i væggene samt døren.

En gang om året kommer NATO på besøg og rekvalificerer at rummet skærmer godt nok.

Hvis du sidder og taster på et trådløst tastatur, så overvej lige 2 sek. hvor meget kryptering der er på radiolinken. Svaret er "ingen".

/Kai

Reply to
Kai Harrekilde-Petersen

skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Gad vide om Microsoft også begynder på det - så kan der snart blive trængsel ved de små vinduer :-)

snart bliver gardiner vel forbudt :-)

Mvh. Jensn

Reply to
Jensn

Såååhh? Det kommer da så sandelig an på hvilket trådløse keyboard, det er. At det så nok ikke er en kryptering, der er god nok til at holde på militære hemmeligheder, det er noget helt andet.

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen
Mikael Ejberg Pedersen

Det samme !

"Kai Harrekilde-Petersen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@harrekilde.dk...

Har dog set eksempel på computer som gør ovenstående overflødigt (næsten). Lysleder mellem skærm og CPU. CPU indkapslet i en kasse, der vejede som 4 onde år. Skærm indbygget i en kasse, der vejede som 5 onde år + filter på skærmen så du kun kunne se den lige forfra. Special keyboard og special mus.

Det har dog ikke været mig muligt at finde ud af hvem der forhandler ovenstående (og jeg er også lidt ligeglad;-).

mvh Uffe Bærentsen

Reply to
Uffe Bærentsen

Og det er sikkert billigere bare at proppe et helt rum ind i et faraday-bur alligevel... :-)

Med venlig hilsen Preben

Reply to
Preben Mikael Bohn

Jeg tror ikke du skal regne med at reklamerne er andet end skræmmepropaganda.

Skulle de få knaldet et par gratiskiggere, hvad så? De var selv ude om det.

Det fungerer formodentlig som DR's 'pejletjeneste' en flok pansionister der stemmer dørklokker, og ikke en hær af technonørder med radarudstyr.

--
Med venlig hilsen/Best regards

   Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

                 "Recursive: Adj. See Recursive."
Reply to
Roberto Saldo

Som man bare kan bede gå igen indtil de stiller med en dommerkendelse - og mon ikke tv'et eller parabolmodtageren er væk når dén kommer ?

/HHA

Reply to
Hans-Henrik Andresen

"Calle." skrev i en meddelelse news:th%Mb.4764$ snipped-for-privacy@news.getnet.dk...

Forestil dig at stå et sted _uden_ for ejendommen med parabolen og se, hvilken retning, den peger i. Når du nu ved, at et satelitsignal skal modtages inden for et par grader, så forekommer den opgave uløselig. Forestil dig, at de skal konstatere, hvilket signal, der modtages. Igen, der skal jo en parabol til rettet ind på den rigtige sattelit for overhovedet at modtage et signal. I øvrigt er det signaler, der ligger oppe på omkring 13 GHz. Prøv så lige at "kenkende" dig, hvor omhyggeligt, det er nødvendigt (besværligt) at justere parabolen ind - både horizontalt, men så sandelig også vertikalt, der alene fra den ene ende af landet til den anden varierer et par grader.

Helt ærlig, jeg tvivler på, at de har et tilsvarende anlæg mobilt at "rejse" rundt med.

Jeg har også i et tidligere indlæg fortalt, hvorfor det ligeledes via pejling, som licenskontoret gjorde det i sin tid, er en umulig opgave at anvende for pejling af, hvad den enkelte ser af TV-kanaler og fra hvilken satelit.

Jeg er enig med andre, der siger klart nej til nogen af disse muligheder.

--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen

Pas nu på - Radiostøjtjenesten har krav på at komme ind i dit hjem uden dommerkendelse!

Det nemmeste er vel blot at betale licens...

/Kai

Reply to
Kai Harrekilde-Petersen

Hvad har radiostøjtjenesten med licens at gøre?

--
Jens       callto://jensep

Don't mess with Mother Nature or She'll mess with you.
Reply to
Jens Petersen

One word: THIMK!

/Kai

Reply to
Kai Harrekilde-Petersen

Med baggrund i hvilken lov er dette undtaget boligens ukrænkelighed ?

Mvh.

Thomas

Reply to
heylel.teomim

skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@4ax.com...

og

Aner det ikke, men der er mig bekendt temmmelig mange instanser som kan kræve adgang til dit hjem UDEN at have en dommerkendelse. Det er bl.a sådan nogle "væsener" som Tele, gas, vand, el osv.

mvh JBH

Reply to
JBH

Jeg mener det stammer fra Radiostøjloven. SVJH, var det oprindeligt P&T's opgave, og at den senere blev givet videre til Telestyrelsen eller Teleinspektionen.

Jeg har inde på

men jeg er vist ikke så godt til at søge...

Jeg fandt dog §72 i grundloven som omhandler boligens ukrænkelighed :-)

/Kai

Reply to
Kai Harrekilde-Petersen