Spole til

Hej,

Kan jeg bruge sådan en spole:

Til en LM2595 step down regulator

Mvh Anders

Reply to
anders

Hejsa

Ja og nej;-) spolen er max 2A og dimsen er max 3 A.

Du kan se i fig 5 hvilken selvinduktion uH du skal bruge til din aktuelle belastning. Hvis du holder dig under de 2A og ellers kan finde en med den rigtige selvinduktion til den spænding du ønsker skulle den vel være god nok.

--
Med venlig hilsen

Christian Treldal
Reply to
Christian Treldal

Min belastning er meget svingende, fra 100mA til 2A i peaks ( under 0,2 sek) Skal jeg så vælge udfra gennemsnitsbelastning ? Hvad sker der hvis spolen ikke passer ?

Mvh Anders

Reply to
anders

Hej

Selvinduktionen er ikke nok at kende !!

Du skal vide hvilke frekvenser feriten kan arbejde ved. hvornår feriten går i mætning. strømmen for at definere kobber tykkelsen. hvilken form kernen skal have for at støje mindst.

Det nemmeste er at bestille de spoler de anbefaler i databladet

Mvh Kasper

Reply to
Repzak