SMD on-off slide switch ønskes...

H=E5ber at kunne f=E5 lidt hj=E6lp her i dette pragtfulde forum :-)

Jeg har langt om l=E6nge fundet den rigtige SMD on-off slide knap til en HP b=E6rbar! Stor udfordring men det lykkedes ogs=E5 at finde en forhandler men kravet er dog at jeg k=F8ber 1400 stk, godt nok kun til knap 8kr. stykket men alligevel :-/ Jeg har alle orginale parts nummre men ingen som vil s=E6lge 1 stk. eller ok, s=E5 10 da eller 25..... og her er det s=E5 jeg h=E5ber at der er en=B4eller nogle som kan hj=E6lpe :-)

Det drejer som om: JSM08022SAQNR "sub-miniature slide switches" fra

mvh

og p=E5 forh=E5nd tak

Jan klein...

Reply to
jan charington klein

Smid et billede af dimsen op et sted. Google kommer med 1000 forskellige billeder.

Jeg har en del skrottede mainboards fra "klapper" - det kunne jo tænkes at jeg havde en der passede.

// Per.

Reply to
Per Jensen

Den 05/02/11 23.59, jan charington klein skrev:

Hej Jan,

Den kan købes hos DigiKey til godt 15kr.

Mon ikke der er en her i gruppen som af og til bestiller derfra, som kunne bestille en enkelt med til dig? Jeg har selv foretaget en ordre hos dem i onsdags, så der går nok en rum tid før jeg laver endnu en bestilling, men hvis du kan vente, skal jeg da nok bestille en med.

Mvh Jonas

Reply to
Jonas Jalling

her

Hej Jonas...

Lyder lovende men det ser ud som om man her skal k=F8be 1800 stk.? jeg vil gerne betale levering og forsendelse og som sagt ogs=E5 gerne k=F8be 10 stk.

Med fare for at lyde ut=E5nmodig skulle jeg gerne have den hurtigt, har haft den til rep. for en ven i 2 mdr. efterh=E5nden... er ogs=E5 meget harm p=E5 HP som OVERHOVEDET ikke har ville hj=E6lpe mig som privat person, tr=E5ds jeg har det orginale partsnummer p=E5 selve printet som knappen sidder p=E5. :-(

Derfor blev jeg meget glad da jeg efter timevis endelig fandt den p=E5 nettet, for derfor bagefter m=E5tte sande at der ingen dansk leverand=F8r som vil s=E6lge mig den... RS vil ikke r=F8re varer under 5000kr. som de skal skaffe hjem!!!!!!

Men jeg vil v=E6re ovenud lykkelig for hj=E6lp med at fremskaffe den lille m=F8j knap som har voldt s=E5 meget besv=E6r!

og forresten, tak for hurtigt svar og hj=E6lpen til nu :-)

Mvh

Jan...

Reply to
jan charington klein

Hej Per...

den ser s=E5dan ud:

JSM08022SAQNR.jpg

i=F8vrigt, hvad er det for boards som du har? jeg har selv en rigtig SMD loddestation og =F8ver mig meget i at udlodde smd komponenter og genbruge s=E5 hvis du vil af med nogle af den vil jeg gerne aftage/k=F8be dem?

osse tak for hurtigt svar og tak for hj=E6lpen til nu :-)

Mvh

Jan...

Reply to
jan charington klein

Den 06/02/11 22.47, jan charington klein skrev:

Hej Jan,

Nej den jeg linkede til, er ved 1-stk salg. Dog er der forsendelsesomkostninger på 160kr mener jeg det er - plus evt. fortoldningsgebyr til UPS. Jeg kiggede lige hos Mouser.com og de har den også.

Det ser ud til at de kan levere den til DK for 20EUR incl. told og moms, men du må ikke hænge mig op på det. Du kan også prøve at skrive til C&K - måske vil de hjælpe dig med en sample eller to.

Håber du kan bruge det til noget.

Mvh Jonas

Reply to
Jonas Jalling

Hej igen,

Det ser ud til at denne har samme mål og dimensioner. Den koster 1,95USD hos DealExtreme - dvs. incl forsendelse.

Det er da værd at prøve!

I kommentarene længere nede på siden, bliver part# JSM08022SAQNR nævnt.

Mvh Jonas

Reply to
Jonas Jalling

en

g her

-)

en

mig

lle

vnt.

Hej Jonas...

Det lysner jo efterh=E5nden og det er jo perfekt :-) Jeg v=E6lger at k=F8be den hos "Digikey" men skal lige h=F8re dig om nogle praktiske ting omkring selve k=F8bet...

Jeg kan se at de ogs=E5 handler i danske kroner og hvis man k=F8ber sammenlagt for ca. 500kr. s=E5 f=E5r man det fragtfrit! jeg kan godt f=E5 et dansk firma til at st=E5 som k=F8ber men betaler med mit eget visa kort, nogle problemer i det?

Derudover st=E5r der noget med told og skat afregnes ved modtagelse, hvordan forg=E5r det?

mvh

Jan, snart en meget glad elektronik n=F8rd :-)

Reply to
jan charington klein

Køb den hos f.eks. Mouser, eller et andet sted hvor de opkræver momsen med det samme. Det er det nemmeste.

Jeg har kun erfaringer som privat køber.

Det foregår sådan at UPS sender en opkrævning på et tidspunkt efter leveringen. Den er så på moms af vareværdien og UPS' listepris for fragten. Hvordan de regner det ud kan de ikke svare på ( det står heller ikke på opkrævningen ), det ændrer sig nemlig alt efter hvem man spørger hos dem. Det beløb de opkræver ender med at være væsentlig større end det du har betalt for fragten, da de store kunder jo får rabat. Så vidt jeg ved er moms jo noget der bliver lagt på salgsprisen, men det er det ikke når UPS er blandet ind i afregningen. Indtil videre har Digikey godt nok refunderet alle de ekstraopkrævninger jeg har fået fra UPS igennem årene, på fragtpriser jeg ikke har betalt. Jeg vil dog anbefale dig at finde en anden leverandør hvis ikke prisforskellen kan retfærdiggøre en times tid eller to ekstra arbejde.

Mvh Kimjand

Reply to
Kim Johan Andersson