SLB16A og lodning...

Hejsa

Er der nogen der har prøvet at bruge, som hjemmefusk, en ic i SLB16A hus?

De er jo sindsyg små, det er jeg klar over, men mere om det overhovedet på nogen måde er muligt for os almindelige hjemmefuskere, at bruge dette hus. Havde regnet med at det sikkert er loddepasta og varmepistol..

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

Nope, men jeg har på arbejdet. Ikke specielt svært med en loddekolbe og mikroskop. Dog skal man vippe printet for at kunne se om den ligger rigtigt, da man ikke kan se "benene" oppefra.

Skal gerne lodde den fast for dig hvis du fremsender print, kreds og returporto.

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Det lyder godt, så tror jeg godt at jeg tør. Det er en PLL-kreds som koster omkring 30-40 kr./stk. på eBay som TSSOP, men under 50 øre som SLB16A, og det er da lidt sjovere med udfordringer ;o)

Men har du brugt loddetin eller loddepasta? Har ikke set en SLB16A-kreds i "levende live", så jeg ved ikke angang om man kan se kanten af "benene", eller om de 100% er på undersiden. Kan ikke finde nogle ordenligt billeder på nettet af en sådan kreds.

Jeg takker, hvis jeg giver op, tager jeg imod tilbuddet.

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

Hej!

Hauge wrote: ...

:)

Enig.

Det er bare med alm. blyfrit loddetin og en fluss-pen (guds gave til folket).

Der skal nok bruges fluss, da pad'erne åbenbart ikke går op på siden af kredsen. Men jeg tror umiddelbart godt det kan loddes med alm. tin. Normalt har jeg loddet samme pakke hvor pad'erne er synlige når den ligger ned.

Ok :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

hvis ikke den slags skal loddes med maskine, tror det mest almindelig er at modificere footprintet så øerne stikker lidt uden for pakken man du ka' få en loddekolbe på

-Lasse

Reply to
Lasse Langwadt Christensen