Meget lille 6-polet mikrofonstik

Hejsa

Jeg købte mig for et par uger siden et HD-kamera Panasonic HDC-SD9, men havde dummet mig.. Der er ikke nogen ekstern mikrofonindgang, så der må fuskes ;o)

Jeg har fanget mig en servicemanual til dette, og fået hevet det meste fra hinanden, for selvfølgelig skal mikrofon-delen sidde der hvor alt andet skal væk først..

Der sidder 5 små kondensatormikrofoner, som jeg gerne vil have lavet om til eksterne istedet for. Dvs. at jeg skal bruge et *meget* lille han/hun-stik, så jeg kan få de 6 ledinger ud af kassen..

Når jeg skriver lille, så tror jeg de fleste er klar over hvor lidt plads der er, men det er meningen at jeg hiver de originaler mikrofoner ud og placerer stikket på den plads.

Om det skal laves så der er et stik til stereo, da det jo sikkert er det jeg kommer til at bruge, og så et ekstra til de sidste 2 hhv. 3 mikrofoner, det ved jeg ikke, det afhænger af hvor smarte stik jeg kan få fat i.

Jeg håber på lidt input.

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

W. W. Fischer LEMO Disse to fabrikater føres hos Farnell.

Så er der også mikro-USB, som benyttes i mange PMP'er i dag. Det er et 8-polet stik.

/Bo.

Reply to
Bo Braendstrup

"Hauge" skrev i meddelelsen news:4989b075$0$15886$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Hej

Mini DIN var måske en mulighed?

Der skal jo også være plads til at lodde et par skærmede kabler på.

Fås i 3-9 Pin, 4 pin er ikke usædvalig på slæbbare PC'er

Vh

Svend Åge

Reply to
Svend