Simulere mus...

Hej gruppe.

Er der en snedig måde at simulere en mus med et potmeter? Det er kun den ene bevægelse, frem-tilbage og altså ikke fra side til side, der skal bruges. Det skal bruges i forbindelse med et gammelt Windows 95 program.

MVH Søren

Reply to
Søren

jeg tror du skal ha noget elektronik af en slags imellem ihvertfald. en "gammeldags" kuglemus fungerer ved at man sender nogen impulser, afhængigt af hvad retning musen skal.

mvh René

Reply to
René

Find et museprogram til en MPU og ændre det til at bruge en AD indgang istedet for opto sensor input,

Reply to
HKJ

Mon ikke der findes et 'museimiterende program til joystick'? - Så kan du klare dig med et 100k-150k potmeter på en joystick-indgang.

Mvh Villy

Villy Jensen

"Søren" skrev i en meddelelse news:42518061$0$5091$ snipped-for-privacy@nntp06.dk.telia.net...

Prøv evt. at følge nedenstående link, hvis løsningen må være elektronisk...

VH Michael

Reply to
Laursen

Tak for svarene, ideen med et joystick ser ud til at være løsningen.

MVH Søren

Reply to
Søren

Dit (og mit) problem er at standard musedrivere er relative. Dvs. de bare flytter cursoren x pixels som følge af y pulser. Du har brug for en driver med absolut input. Når du finder en standard (helst både til win og linux) skriver du så ikke lige en mail til mig (pleeeease ;-)???

Du kan dog lave noget (fusk) med en microcontroller (ADC->pulser +/-) som du så skal kalibrere... Spørgsmålet er om du reelt har brug for absolut input? Ellers kan du bruge en enkoder (som du kan dreje hele vejen rundt)....

Mvh. Anders

Reply to
Anders F