Simpel tyverialarm..

Hejsa

Pga. gentagne indbrud i vores skur, har jeg nu besluttet mig for at lave en simpel tyverialarm, der om ikke andet s=E5 stresser tyvene. (3x p=E5 2 uger)

Jeg havde t=E6nkt mig en kontakt p=E5 d=F8ren ind til skuret, og en lydgive= r der brummer, og en sirene der kan h=F8res :)

N=E5r kontakten til skuret bliver brudt, skal en timer starte og skal begynde at brumme (for at minde mig om at alarmen skal sl=E5es fra). Efter ca 20 sek, skal sirenen s=E5 starte, med mindre man trykker p=E5 en afbryder (der s=E5 kommer til at sidde parallelt med d=F8rkontakten).

Jeg er uddannet elektriker, s=E5 overvejede at lave det med en stribe rel=E6er, men rel=E6er med forsinket tiltr=E6k koster jo p=E5 den forkerte side af 500 kr :( S=E5 jeg h=E5ber der er en herinde der kan hj=E6lpe med et hint til hvordan jeg skal lave det med elektronik istedet.

Med venlig hilsen

Flemming

Reply to
UnlimitedCph

Og hvad koster det, at lade være??

Hvis du ikke er elektronik'er, så køb en billig PLC, og programmer den til at gøre det. Den bør kunne findes til under 500kr,

Hvad med at opsætte en lampe med PIR sensor og forsinket frafald i skuret og lade den trække en anden lampe udenfor samtidig ? Tyve kan vist bedst lide deres egen små lommelygter, de er ikke tilhængere af ordentligt arbejdslys.

/Hans

Reply to
Hans Kjaergaard

Den 16.04.2011 12:41, skreiv UnlimitedCph:

Som elektrikker er jeg sikker på at du kan kople isammen noe, men om det påvirker innbruddstyven, det er en annen sak. Her skall du bruke psykologi.

Du kjenner kanskje "trikket" med en bøtte over dørkarmen, som faller når personen åpner døren og går inn? Halvfyll bøtten med rød kondittorfarge og noe illeluktende.

Samtidig som bøtten faller, starter du en sirene, minst 110 dB + en blått varsellys. Om du nu kan forsyne "fluktruten med snubletråder og blitzlamper, så antar jeg at den tyven ikke kommer tilbake.

HM

Reply to
Harald Mossige

Mange byggemarkeder har haft det du efterlyser. Jeg kan desværre ikke huske hvor jeg har set den, men prøv Silvan - tror det var der. Prisen var ca. 100kr.

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://ranunkelvej.com/b&o/ - Reparation af B&O Red Line højttalere

Den 16-04-2011 13:08, Bo Bjerre skrev:

hvor?

Jeg har undret mig over at jeg ikke har kunnet finde en sådan at lege med!

//finn

Reply to
Cykelsmeden

Cykelsmeden skrev :

395.- there u are my friend :)
--
Jan_stevns

Life sucks !! - pass the beernut's
Reply to
jan

Den 16-04-2011 19:39, snipped-for-privacy@froerup.dk skrev:

WOW! - aldrig hørt om dem, og jeg har nu boet her 300m væk i 40+ år :>)

takker.

//finn

Reply to
Cykelsmeden

Den 16-04-2011 19:39, snipped-for-privacy@froerup.dk skrev:

kan du læse databladet?

så vidt jeg kan se er det KUN en controller, uden nogen I/O så hvis det er korrekt, kan prisen jo hurtig ændre sig radikalt!

Men jeg må da lige gå en tur og hilse på fyrene .-)

//finn

Reply to
Cykelsmeden

"Cykelsmeden" skrev i en meddelelse news:4daafb9c$0$36577$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Ifølge databladet har den FBs-10MA der følger med startsættet til 395 Kr. indbygget 2 indgange og 4 relæudgange.

Reply to
Allan Soerensen