eagle layout og huller

hej gruppe jeg skal lave et 8 mm hul i en printplade og printet skal fremstilles ,sikket hos olimex.. men jeg har et problem .. hvis jeg laver et hul p=E5 8 mm ved at skrive hole 8.0 s=E5 putter eagle fint et hul.. problemet er at det kobber der skal loddes p=E5 med en tyk ledning i hullet er at der kommer 0,5 mm fra kobber indtil hullet.. hvis jeg =E6ndrer i dcr s=E5 afstand kobber til border er 0 mil s=E5 holder kobber stadig 0,2 mm fra hul.. og jeg kan ikke se hvordan jeg f=E5r kobber helt hen til hullets kant.. Jeg har brugt metoden med polygon til at lave kobberfladen udenom,, og der skal jeg jo ogs=E5 bruge 0,25 mm i with og i isolate for at de kan lave det korrekt.. men m=E5ske kan nogen fort=E6lle mig noget om det..

og der har jeg s=F8rme et andet sp=F8gsm=E5l.. hvis de klipper en prottype = i firkant.. s=E5 forst=E5r jeg at det er til yderkanten af dimension stregen.. denne skal v=E6re 0,25 mm som alt ved prototyper .. sk=E6rer de til yderkanten eller til center af stregen ?? det er vigtigt for mig da jeg har nogle m=E5l som skal holdes inden for

  • /- 0,1 mm alex
Reply to
Alex

Du skal nok lave en komponent (lav en ny) ligesom MOUNT-PAD (prøv ADD

*MOUNT-PAD* ) Det er et monteringshul, med masser af kobber om hullet (og i hullet)

Jeg har selv disse monteringshuller på schematics

Christen

Reply to
Christen Fihl

hej Christen ja den vej var jeg til begynde med..og akk..for pad'en eller hullet ligger i en st=F8rre firkant af kobber. Og n=E5r jeg lavede en stor =F8 fik jeg et nyt problem med de der termiske afledningsforbindelser eller hvad det nu hedder. nogle udsk=E6ringer omkring pad s=E5 der kan loddes uden en bl=E6selampe. og der m=E5 als=E5 ikke v=E6re s=E5danne..jeg synes j= eg pr=F8vede med alle muligheder i de forskellige fyldformer alex

Reply to
Alex

Jeg har ikke helt overblik over problemet... Hvis problemet er at hullet fx skal være GND, og området udenom også er det, så er det stadig ikke en stor kobber plade. Pad'en er stadig en ø med forbindelse ud derfra, så termisk er der lidt afstand

Reply to
Christen Fihl

"Dimensionens' tykkelse er vel ikke benyttet, så det er må være midten af stregen, der benyttes som resultat, fræser kanten. Altså hvis du designer et print som 2*2 tommer (dimension er 2*2 tommer), så ender printet også fysisk som 2*2. Også selv hvis du tegner stregen som 2mm tyk.

Christen

Reply to
Christen Fihl

ype i

ten

gner

tak skal du ha da.. ja det er logik som .. hvis ikke ..s=E5 kan jeg godt se at fr=E6seren jo heller ikke kunne g=E6tte hvilken side af en tyk streg.. s=E5 der slapper jeg af med tak.. vedr hullet og pad :Jo det er en kobberflade hvor der ikke m=E5 v=E6re nogen huller i.. og kommer der de forbindelser ind til en lodde=F8 s=E5 er det ikke godt nok.. jeg m=E5 vist pr=F8ve det forslag du har og se om ikke det nu kan g=F8res alligevel. alex

Reply to
Alex

ten

gner

hej Christen s=E5 fik jeg prototyperne og man kan jo ikke tage noget for givet ... de har klippet langs yderkanten af dimension 20 /outline s=E5 nogle print er 1 mm st=F8rre.. men det l=E5 nok i det de skriver ,at de klipper manuelt.

Nu skal jeg have en lidt st=F8rre serie og der skal jeg s=F8rge for at sp=F8rge dem f=F8r jeg tager mere for givet. det er eller flot arbejde og det tog under 2 uger at have f=E6rdige print i huset.

alex

Reply to
Alex

Ja, det er nok den manuell touch der gjorde forskellen Men du fik vel det ekstra kvadrat-cm gratis :-)

Christen

Reply to
Christen Fihl

jaeh.. de ti microkvadratmeter jeg fik med, det er til samme pris..og da jeg fik for 10 euro ekstra guld p=E5 s=E5 kom de ogs=E5 til at veje mere ..helt igennem en god handel for mig.. jeg vender tilbage til den =E5bning mellem hul og kobber. afstande mellem en streg og en anden er i eagle mellem yderkanterne af stregerne S=E5 f=F8rst m=E5 man reducere stregtykkelsen for at komme n=E6rmere mellem ceter i stregen.. s=E5 m=E5 man til at reducere drc for at f=E5 lov til dette.. s=E5vidt er jeg kommet ,og og jeg har =E6ndret distance hul kobber til 4 mil.. og border streg til

4 mil og s=E5 er afstanden kun 0,1 mm... jeg vil tro at en afstand p=E5 0,2 mm mellem hul og kobber ikke kan v=E6re et problem ved lodning . men er der egentlig nogle regler som bruges for at bestemme et hul og en leder der stikkes i hullet.. hvor meget de m=E5 have af afstand ? alex
Reply to
Alex

hej Christen jeg kan ikke helt forst=E5 mount pad.. jeg kan ikke se noget i lib ..? vil gerne vide n=E6rmere

og Nu har jeg da l=F8st det.. det er slet ikke sv=E6rt.. jeg har glemt at det kun er GND navnet der kan forbinde polygon til gnd.. ikke nok med samme navn p=E5 net ? og det n=E6ste er at jeg kan ikke bare tage en pad og =E6ndre dens navn.. kun hvis jeg laver en forbindelse i schema og tr=E6kker en smule printbane ud kan jeg give den navnet gnd.. og s=E5 kl=E6ber det bare sammen uden termisk relief sl=E5et til als=E5. Da airwire jo ikke indg=E5r i det endelige resultat har jeg valgt denne l=F8sning.

den anden m=E5de jeg pr=F8vede var , i lib, at lave en pad med en polygon p=E5, s=E5 det hele var een stor pad. dette kan let g=F8res ..meen der kommer ca 99 drc fejl.. jeg fik s=E5 lidt hj=E6lp fra eagle.. disse fejl kan slettes for de er jo ikke egentlige fejl . overlap ogs=E5videre.. S=E5... kan man holde styr p=E5 at alle krav er overholdt, s=E5 kan man g= =F8re det i padlaget i lib men som sagt.. jeg vil godt vide hvor jeg finder mount pad.. er ikke ligefrem tydeligt i min version.. alex

Reply to
Alex