Sende en byte bit-by-bit?

X-post til d.e.p.c og d.t.e FUT: d.e.p.c

Hej NG.

Jeg bruger PICC Lite og MPLab til at programmere en PIC 12F675. Den skal styre en uP der skal genere et videosignal. PIC'en skal sende nogle otte-bit signaler på en port og sætte en anden port høj når de otte bits er sendt. Hvordan får jeg hurtigst sendt de otte bits i en char på et enkelt ben? Jeg går ud fra noget højre skift er løsningen, men ved ikke helt præcist hvordan. Følgende er hvad jeg er kommet frem til:

void send(char command){ // Wait for BUSY signal to go low while(BUSY==1);

//** Her skal laves en lykke... Eller noget... // Send data bits CLOCK = 0; // Clock low level must be at least 700 nS DATA = command; CLOCK = 1; // Clock high level must be at least 700 nS //** Her slutter løkken

// Command sent, send STB STB = 1; // STB must be high for at least 1 uS STB = 0; }

mvh Stefan

Reply to
Stefan Kristensen