Sammenkobling af navigator til bilradio

For at få meldingerne fra Mio 269+ til Blaupunkt autoradio har jeg forsøgt med AUX in; OK - men så høres jo ingen musik mellem meldingerne. Derfor har jeg prøvet med Phone - indgangen der så "muter " radioen. Mute-funktionen fås ved at føre "Radio Mute" - benet til 0V. Det virker også, men jeg ved ikke, hvordan jeg får signalet fra navigatoren til at "tvinge" "Radio Mute" - benet til 0V. Er der der nogen herinde der kan hjælpe?

venligst Pierre

Reply to
frølårsraketten

"frølårsraketten" skriver:

News:dk.teknik.lyd.bilstereo.

Har du ikke en decideret telefonindgang på din radio ? (overvej evt at fortælel hvilken radio det er jeg formoder at Blaupunkt ahr lavet en 5-700 forskellige modeller efterhånden)

Klaus

                  http://home6.inet.tele.dk/moppe
     Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html
Reply to
Klaus D. Mikkelsen

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

hej Klaus Det er en London MP35 med telefonindgang, men den reagerer ikke på signal fra navigatoren (uden at jeg manuelt lægger "Radio Mute" til stel). Pierre

Reply to
frølårsraketten

"frølårsraketten" skriver:

Så skal radio mute kun til stel, når der er lyd fra navi'en.

Klaus

                  http://home6.inet.tele.dk/moppe
     Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html
Reply to
Klaus D. Mikkelsen

jeps :o)

Reply to
frølårsraketten

Jeg mener at det var Peter Opfinder der lavede et lille kredsløb med netop det formål, som han postede her i gruppen.

Dem må kunne googles frem,

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

Her er et link til den konstruktion jeg lavede:

Det kan den sikkert også.

PS Jeg vil meget gerne høre fra andre der har lavet konstruktionen.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

"15kw" skrev>

Her er et link til den konstruktion jeg lavede:

Tak Peter Det har givet mig blod på tanden til at prøve selv med udgangspunkt i dit diagram. Det bliver en sparemodel uden timer og spændingsregulator! Hilsen Pierre

Reply to
frølårsraketten

Hej Peter Så virker det! Det blev "Peter Opfinders" løsning, men med en anden spændingsdeler(R3/R2). Uden mit PC-baserede oscilloskop var det ikke gået. Det er simpelt hen for længe siden jeg har været loddekolbesvinger. Har du et printlayout liggende?

Hilsen Pierre

Reply to
frølårsraketten