Relæ tingest til tænd og sluk af effekt forstærker

Hej Gruppe

Håber der er nogle kloge folk der kan hjælpe....

Jeg er ejer af en Denon AVR-2803 surround reciever og en NAD 218THX effektforstærker, Da jeg nok er lidt doven :-) leder jeg efter en metode til at slukke min 218´er sammen med 2803´eren. 2803´eren har 12V trigger og en

230v udgang. jeg kunne jo godt sætte den i 230v udgangen MEN der må man kun trække 100 watt og hmmm, det er sgu ikke nok da effektforstærkeren skulle kunne trække ca. 700 watt. Derfor vil jeg høre om der er nogen der kender et produkt der kan, enten via 12v triggeren (i stil med "elspareskinnen") eller 230v udgangen, slukke og tænde for 218´eren når jeg tænder eller slukker 2803´eren via fjernbetjeningen?

Det skal helst være en færdig boks?? jeg kan købe, da jeg ikke er helt vild med at skulle til at konstruere noget selv.

På forhånd tak.

Thomas Mikkelsen

Reply to
Thomas Mikkelsen

"Thomas Mikkelsen" skrev i news:40a33bda$0$510$ snipped-for-privacy@dread14.news.tele.dk

til

kun

via

vild

Din 12V trigger udgang:

1) Kan / må den trække et relæ ( ca. 50mA.) 2) Er der 12V ud hele tiden når din 2803 er tændt.

-- Hilsen Peter N Petersen

Privat
Firma

Reply to
15kw

Jeg har ikke målt den den, men den skulle så vidt jeg ved bruges til at tænde og slukke andet udstyr der også har denne funktion. Så jeg regner med at eder er 12v på når recieveren er tændt og 0v når den er slukket, men jeg håber at der er nogle der ved præcis hvordan den virker.

Thomas Mikkelsen

en

skulle

og

Reply to
Thomas Mikkelsen

Hej Thomas

Du køber et 230V relæ og sætter spolen til din 230V udgang fra forstærkeren. Så kan relæet ellers tænde for div belastninger. Du kan f.eks. vælge et 10A relæ, så er du vist dækket ind.

Mvh Tom

Reply to
Tom